با حضور 295 نفر از مربیان؛
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۲۱:۳۶ چاپ
ششمین دوره تربیت مربی سواد رسانه ای در گیلان آغاز شد

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ششمین دوره تربیت مربی سواد رسانه ای از سوی سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با حضور 295 نفر از علاقمندان در گیلان آغاز شد.


گیل خبر/ سجاد ستوده، مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت ترویج سواد رسانه و سواد فضای مجازی با توجه به همه گیری و افزایش ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه گفت: بی شک یکی از مهمترین گامها برای کاهش آسیب های فراوان فضای مجازی، توسعه سواد رسانه ای در بین آحاد جامعه است و در این زمینه همه متولیان و دسنگاه های مسئول باید با جدیت به ایفای نقش خود بپردازند.

ستوده با اشاره به برگزاری 5 دوره تخصصی آموزش مربی سواد فضای مجازی و سواد رسانه از سوی مرکز فضای مجازی سپاه قدس در سطح استان گیلان و تربیت مربی در سطوح مختلف در این حوزه افزود: ششمین دوره تخصصی تربیت مربی سواد رسانه ای در بهار و تابستان 99 برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: این دوره آموزشی با هدف تربیت مربی سواد فضای مجازی و سواد رسانه و در دو بخش حضوری و آنلاین در سطح استان در حال برگزاری است و منتخبین این دوره ها پس از موفقیت در آزمون های طراحی شده با دریافت مدرک مربی گری به عنوان مربی سواد رسانه در سطح استان به تدریس خواهند پرداخت. 



مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری ترکیبی این دوره در قالب آنلاین و حضوری و تدریس سرفصل های تخصصی با حضور اساتید برگزیده استانی و کشوری گفت: در این دوره آموزشی سرفصل های مختلفی همچون کلیات سواد رسانه ای، رسانه شناسی، جریان شناسی رسانه، جریان شناسی سلبریتی در رسانه، اوقات فراغت و بازی، تفکر انتقادی در مواجهه با رسانه، فنون اقناع، رژیم مصرف رسانه و ... از طریق سامانه تخصصی آموزش، به شکل آنلاین ارائه می شود، ضمن آنکه در بخش حضوری این دوره نیز سرفصل هایی همچون تکنیک های اقناعی، تربیت رسانه ای فرزند، مدیریت فضای مجازی در خانواده، تکنیک های کاربردی و ... به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان در ادامه افزود: در حال حاضر این دوره آموزشی با حضور 295 نفر از علاقه مندان از 20 اردیبهشت ماه آغاز و بخش آموزش آنلاین و مجازی آن تا دهم خرداد به طول خواهد انجامید و حاضرین پس از قبولی در آزمون نهایی وارد دوره های حضوری خواهند شد که کلاس های آن مطابق برنامه تدوین شده و با حضور اساتید توانمند کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

ستوده در پایان افزود: افراد شرکت کننده در این دوره پس از گذراندن آزمون های کتبی و نیز ارایه حضوری با حضور اساتید و کارشناسان با دریافت مدرک مربی گری به تدریس سرفصل های مشخص سواد رسانه ای خواهند پرداخت.