آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و یکم ماه رمضان:
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۲۱:۰۰ چاپ

نماینده ولی فقیه در گیلان چگونگی روش اخلاق مدارانه انسان با دنیا را مهم عنوان کرد و گفت: دنیا بیش از آنکه سبب سعادت انسان باشد موجب فریب و به حاشیه راندن او می شود.

گیل خبر/  آیت الله رسول فلاحتی همزمان با بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان در تفسیر آیه ۲۰ سوره حدید قرآن برنامه شبکه باران با اشاره به فضیلت تلاوت قرآن در این ماه اظهار کرد: قرائت یک آیه در ماه مبارک رمضان ثواب یک ختم قرآن را دارد.
وی به معنای آیه ۲۰ سوره حدید اشاره کرد و افزود: “بدانید که زندگانى پستِ دنیا، چیزى جز بازى و سرگرمى و زینت‏ طلبى و فخر فروشى در میان خود و افزون‏ طلبى بر همدیگر در اموال و فرزندان نیست، همانند بارانى که گیاه آن، کشاورزان را به شگفتى وا دارد، سپس خشک شود و آن را زرد بینى، سپس کاه شود و در آخرت، عذابى شدید (براى گنهکاران) و مغفرت و رضوانى (براى اطاعت ‏کنندگان) از جانب خداوند است و زندگانى دنیا جز کالاى فریبنده نیست”.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۶ آیه نخست سوره حدید پیرامون توحید است، تصریح کرد: اگر انسان آیه ۲۰ سوره حدید را عمیقانه بررسی کند، بیان جامع و ترسیمی عمیق از دنیا است.
آیت الله فلاحتی، ۱۲ کلمه در آیه ۲۰ سوره حدید را دارای معنای بسیار عمیق دانست و بیان کرد: پیرامون لعب، لهو، زینت، تفاخر و تکاثر در جلسه های گذشته سخن گفته شد و اکنون به کلمه “غیث” می پردازیم که به معنای باران مفید است.
وی به زنده کردن دل های مرده عالمیان توسط خدای متعال اشاره کرد و گفت: هدف از بیان این کلمه ها این است که در جمع بندی آیه ۲۰ سوره حدید نتیجه خواهید گرفت دنیا چیست و متعلق به کیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دنیا بیش از آنکه موجب سعادت انسان شود سبب فریب و به حاشیه راندن اوست، خاطرنشان کرد: چگونگی روش اخلاق مدارانه انسان با دنیا مهم است.
آیت الله فلاحتی، بررسی هر کلمه از آیه ۲۰ سوره حدید را سبب آگاهی انسان نسبت به دنیای مادی ذکر کرد و یادآور شد: آیه های قرآن را باید از زبان قرآن و اهل بیت(ع) آموخت.