واعظی تهدید کرد از وزارت صنعت استعفا کنم/ خواستار لابی برای تشکیل وزارت بازرگانی بودند

رضا رحمانی وزیر صنعت که عصر امروز توسط روحانی برکنار شده، در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور نوشت: واعظی از او خواسته استعفا کند، اما او قبول نکرده است.

گیل خبر/ رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن و تجارت که با حکم حسن روحانی برکنار شد، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور از نقش واعظی نوشت و گفت که با انگیزه‌های سیاسی برکنار شده است.

گویا ماجرا از این قرار بوده محمود واعظی چند روز قبل به رحمانی اعلام کرده اگر تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت انجام نشود، او عزل خواهد شد.

آنگونه که نامه نشان می‌هد خبر عزل رضا رحمانی را محمود واعظی به او منتقل می‌کند و می‌گوید، چون تفکیک رای نیاورده، حکم برکناری‌اش صادر شده است.

این روایت توسط امیر آبادی فراهانی نماینده قم نیز تایید شده است. او در یادداشتی خطاب به مردم نوشته «مردم عزیز بدانند آقای روحانی به خاطر مشکلات شما یا قیمت خودرو آقای رحمانی وزیر صنعت را برکنار نکرد. چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شد اگر مجلس به وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و رانت‌خواری) رأی ندهد باید استعفا دهید، وزیر هم استعفا را نپذیرفته و برکنار شد. علی برکت‌الله.»

متن نامه رضا رحمانی خطاب به حسن روحانی رییس جمهور که تسنیم منتشر کرده به این شرح است:

با سلام
حتما مستحضرید در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ جناب آقای واعظی با این‌جانب تماس گرفت و تهدید کردند درصورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی، شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان، خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع کنید و برای این طرح رای بگیرید. بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.

امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم، مجددا جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفا بدهم. به استحضار می‌رسانم اینجانب حجت شرعی برای استعفا نمی‌بینم و کماکان مثل ۱۹ ماه و سالیان گذشته آماده خدمتگزاری بوده و به ویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گرانبهایی که اندوختم، کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه‌روزی به مردم عزیزمان هستم.

از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماهه مسئولیت اینجانب، علیرغم برنامه‎‌ریزی‌های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور، به مدد الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ، افزایش و رونق تولید و تامین کالای اساسی و مایحتاج عمومی کشور، به ویژه عبور از تحریم‌ها و حوادث مختلف و علی‌الخصوص بحران کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، به خود می‌بالم. در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار، می‌بایست اینگونه بنا به انگیزه‌های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.

در هر حال هر تصمیمی بگیرید، برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت ایران وسرباز ولایت می‌دانم.