نشست نمایندگان گیلان با رئیس سازمان اوقاف کشور؛
۱۳۹۹/۰۲/۲۱ ۰۸:۰۴ چاپ
آقازاده

نشست نمایندگان منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

گیل خبر/حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این جلسه اظهار کرد: مردم در بحران کرونا خوش درخشیدند و مردم میدان دار اصلی بودند.

 

رئیس سازمان اوقاف کشور: انتخاب ۶۰۰ تا ۷۰۰ امین برای رقبات

وی از تحویل بیش از ۵۰۰ هزار بسته غذایی به مردم از پیش از عید در ایام کرونا خبر داد و افزود: اوقاف و امور خیریه در صف اول خدمت رسانی به مردم در بحران کرونا قرار داشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از انتخاب “امین” برای رقبات خبر داد و گفت: امین ها مسئولیت رسیدگی به رقبه ها را برعهده می گیرند.

 

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه ۶۰۰ الی ۷۰۰ امین در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه انتخاب شده است گفت: امین ها کارمند سازمان اوقاف نیستند و تنها امانت دار هستند.

 

وی با اشاره به نقش و اهمیت رقبات در توسعه بیان داشت: در زمین های رقبه کشاورزی، دامپروری و .. انجام می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان: توزیع بیش از ۷ هزار بسته معیشتی به آسیب دیدگان کرونا

 

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این جلسه اظهار کرد: اداره اوقاف گیلان با تمام توان و ظرفیت خود در بحران کرونا تلاش کرد.

 

وی از تولید و توزیع بیش از ۱۲۸ هزار عدد ماسک در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: این ماسک ها در ۱۳ کارگاه تولیدی بقاع متبرکه تولید و توزیع شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در ایام کرونا ۷ هزار بسته معیشتی به نیازمندان و خسارت دیدگان تحویل داده شد.

نماینده منتخب شهرستان رشت: موقوفات نباید به عنوان مانع توسعه و پیشرفت استان تعبیر شوند/ ضرورت رسیدگی به منطقه امام زاده هاشم

محمد رضا احمدی سنگری منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه مردم گیلان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جبهه انقلاب رای دادند اظهار داشت: منتخبان مردم گیلان ا بسیجی، ایثارگر و  هستند.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان منتخب مردم در استان گیلان کمر همت بسته تا راه شهدا را ادامه دهند و به مردم خدمت کنند.

احمدی با اشاره به اینکه نمایندگان منتخب بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات فعالیت خود را آغاز کردند افزود: منتخبان مردم پیش از شروع فعالیت رسمی مجلس یازدهم پیگیر مطالبات و مشکلات مردم هستند.

 

وی بیان داشت: نگاه مردم به منتخبان مجلس یازدهم نگاه به جبهه انقلاب است و عملکرد خوب ما موجب امیدواری بیشتر مردم به جبهه انقلاب خواهد شد.

 

منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: موقوفات نباید به عنوان موانعی در جهت رشد و توسعه استان تعبیر شود و باید برای مردم شفاف سازی کنیم تا وقف و موقوفات را مانعی در جهت توسعه و پیشرفت نبینند.

 

احمدی با اشاره به اینکه بخش لشت نشا ۶۵ درصد موقوفات را به خود اختصاص می دهد مطرح کرد: رسیدگی به موقوفات لشت نشا مطالبه مردم است و باید برای موقوفات لشت نشا تدابیر ویژه اندیشیده شود.

 

منتخب مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی منطقه امام زاده هاشم را پیشانی شهرستان رشت دانست و افزود: منطقه امام زاده هاشم سال ها است وضعیت مناسبی ندارد و باید به آن رسیدگی شود.

 

 

 

منتخب شهرستان رودبار: موقوفه به توسعه ثروت و عدالت کمک می کند

 

 

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده منتخب شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار کرد: موقوفه به توسعه ثروت و عدالت کمک می کند و ۶۰ درصد رستم آباد موقوفه است.

سردار آقازاده: ضرورت تدوین طرح جامع برای امام زاده هاشم

سردار آقازاده نماینده منتخب شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: امام زاده هاشم پیشانی شهرستان رشت است و باید طرح جامعی برای آن تدوین شود.

 

وی با اشاره به اینکه بقعه متبرکه خواهر امام رشت در ایام سوگواری محرم محل تجمع هیئت های عزاداری است گفت: طرح توسعه خواهر امام رشت تهیه شده ولی هنوز به صورت کامل عملیاتی نشده است.

سردار آقازاده همچنین خواستار تدوین طرح جامع برای مزار میرزاکوچک شد.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۳ هزار مسجد دارد خاطرنشان کرد: نیمی از مساجد گیلان فاقد روحانی و امام جماعت هستند.

رسول فرخی: ضرورت تشکیل کمیته سرمایه گذاری برای موقوفات

رسول فرخی نماینده منتخب مردم شریف لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: شهرستان لاهیجان ۱۷۲ بقعه و ۵۷۸ رقبه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دیلمان فاقد اداره اوقاف و امور خیریه است افزود: اولین حکومت شیعه کشور در دیلمان بود و شایسته است دیمان اداره اوقاف مستقل داشته باشد.

 

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تشکیل کمیته سرمایه گذاری برای موقوفات تاکید کرد.

 

فرخی با اشاره به راه اندازی حوزه علمیه در سیاهکل گفت: برای تاسیس این حوزه علمیه به مشارکت اوقاف نیازمندیم.

نماینده منتخب آستارا: ضرورت تکمیل و بازسازی امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع)

مرحبا نماینده منتخب آستارا نیز در این جلسه امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا را پیشانی این شهرستان دانست و خواستار رسیدگی و تکمیل روند بازسازی این بقعه متبرکه شد.

 

احمد دنیا مالی نماینده منتخب شهرستان انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: انزلی سه بقعه شاخص بی بی حوریه، امام زاده صالح و آقا سید محمد دارد و باید به تجهیز و بازسازی آن ها توجه کافی شود.

صبح رشت