مدیرعامل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی:
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۳:۰۱ چاپ

مدیرعامل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی از بحث تغییر نام منطقه آزاد انزلی ابراز نگرانی کرد. 

گیل خبر/ اصغر امانی مدیرعامل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که این انجمن  یک تشکل خصوصی از فعالان اقتصادی در منطقه ازاد انزلی میباشد اظهار داشت:  این انجمن و سازمان منطقه ازاد انزلی برای توسعه فعالیتها و افزایش ظرفیت اقتصادی منطقه ، روابط و تعامل بسیار خوبی داشته و تلاش مشترک درخورتوجهی برای توسعه سرمایه گذاریها دارند.

وی در این نشست خبری با ابراز نگرانی از تغییر نام منطقه آزاد انزلی ابراز داشت: این تغییر نام  امروز موجب نگرانی بخش خصوصی در این منطقه میباشد، که نه تنها فرایند قانونی خودرا طی نکرده است ، بلکه موجب وارد شدن ملیاردها تومان خسارت به دولت و بخش خصوصی میشود. وی افزود: در طی سالهای گذشته هزاران قرارداد رسمی خصوصی و دولتی، پروتکلهای همکاریهای بین المللی در زمینه های ریلی و زمینی و دریایی و ایجاد کریدورهای حمل و نقل ، صدور بیش از ۲۰۰۰۰ پلاک خودرو، چاپ ملیونها سربرگ و کاغذهای ارمدار و تابلوهای معرفی بانکها و فروشگاهها و بسیاری موارد دیگر بنام منطقه ازاد انزلی انجام شده است. یقینا پیشنهاد دهندگان تغییر نام منطقه ازاد انزلی به گیلان ، با ضعیفترین ادله و استدلال به این موضوع پرداخته اند.

امانی خاطرنشان کرد: علاوه برا آن ، در لایحه دولت محترم به توسعه محدوده منطقه اشاره شده است نه تغییر نام آن! اگر مجلس محترم نیز اراده تغییر نام منطقه را داشت میبایست با روش دیگری این تغییر انجام میشد نه اینکه پیشنهاد یکی از نمایندگان محترم در کمیسیون اقتصادی بدون طرح در صحن مجلس بعنوان مصوبه در نوشتار تصویب محدوده وافزایش آن درج گردد.

وی در ادامه این نشست خبری افزود: همگان بخوبی میدانند که یکی از پشتوانه های معنوی منطقه ازاد ، نام انزلی است  که طی دویست سال گذشته جایگاه بسیار مهمی در تاریخ تجارت و روابط بین المللی ایران با اروپا و کشورهای همسایه شمالی داشته است.در لایحه دولت محترم که نمایندگان محترم مجلس نیز بران صحه گذاشته اند افزایش محدوده در مناطق دارای توجیه در شهرهای همجوار میباشد.در سالهای گذشته، سازمان منطقه ازاد انزلی با تلاش مدیران ساعی خود و همکاریهای بی شائبه بخش خصوصی و در عین حال با همه مشکلات خود ، عملکرد بسیار قوی داشته اند. لیکن اینگونه اقدامات بی مطالعه ، که ریشه در نگرشهای قومی و قبیله ای دارد این همکاری وهمبستگی را دچار خدشه خواهد نمود. جبران هزینه های تحمیلی به دولت و بخش خصوصی از کدام منابع خواهد بود.

امانی افزود: حساسیت و تعصب مردم انزلی بر اطلاق نام این شهر قهرمان بر منطقه آزاد، نه از روی نگرش محلی و بومیگری میباشد ، بلکه هدف از ان احترام به تلاشهای نیاکان آنان در مجد وتاثیر گذاری این شهر در جغرافیای ملی و منطقه ای است.

مدیرعامل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی در انتها گفت: فعالان اقتصادی منطقه ازاد انزلی ، ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای سازمان منطقه ازاد انزلی، دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد و دولت محترم در تثبیت محدوده و افزایش ان در نقاط توجیه دار شهرهای همجوار ، بویژه شهر انزلی و الحاق فرودگاه بین المللی سردار جنگل به محدوده منطقه ، با هرگونه سطحی نگری مانند تغییر نام منطقه و یا الحاق مناطقی از شهرهای استان که نه تنها ارزش افزوده ای برای منطقه ازاد ایجاد نخواهند کرد بلکه خود به محل مصرف درامدهای بشدت تعدیل شده منطقه تبدیل گردیده و توسعه زیر ساخته برای جذب سرمایه گذاریها را نیز بامشگل مواجه مینمایند مخالف بوده و در جهت ابراز این مخالفت ، مکاتبات خود با مراجع ذیربط مانند سازمان منطقه ازاد انزلی و دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد نیز بعمل اورده اند.