مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در دیدار با کاراته ای های استان:
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۲:۳۰ چاپ
کاراته گیلان به جایگاه اصلی خود بازگشته است/حمایت ویژه اداره کل از ورزشکاران المپیکی

گیل خبر/ مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان طی جلسه ای که با حضور " مزدا صوفی " رییس هیات کاراته استان گیلان ، " مازیار فرید خمامی " عضو هیات رییسه هیات کاراته استان ، " اشرف ندافی "نایب رییس ، " احمد اخوان " دبیر این هیات ، " علیرضا قاسمی " رییس هیات کاراته شهرستان آستانه اشرفیه ، " طاهره ریحانی " روابط عمومی هیات کاراته استان و سارا بهمنیار بانوی المپیکی گیلان برگزار شد از روند فعالیت های این هیات ابراز خرسندی کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات کاراته استان گیلان ، مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در دیدار با ریاست هیات کاراته گیلان و جمعی از ارکان این هیات که با حضور بانوی المپیکی کاراته " سارا بهمنیار " صورت گرفت ، گفت : موجب خرسندی است که کاراته گیلان به جایگاه اصلی خود بازگشته است و در جهت انسجام و افتخار آفرینی برای استان و کشورمان گام برمیدارد .
وی ضمن تشکر از زحمات " صوفی " ریاست هیات کاراته استان گیلان به جهت برنامه ریزی های مدون این هیات اظهار داشت :
آرزوی ما برای حضور و درخشش کسانی که به مسابقات المپیک اعزام می شود این است که به مانند مسابقات آسیایی که تیم های ما خوش می درخشند ، بتوانیم مدالهای خوبی را از المپیک کسب کنیم و از اینکه استان گیلان در المپیک گذشته نماینده ای برای بازیها نداشت به نوعی همه ناراحت بودیم و از آنجایی که سطح مسابقات المپیک بسیار بالا و با ارزش است هر ورزشکاری آرزو می کند که بتواند به آن نقطه برسد و افتخار آفرین شود .
بخشی ادامه داد : امیدوارم سارا بهمنیار به عنوان بانوی جوان کاراته کای گیلانی بتواند در مسابقات المپیک خوش بدرخشد و خوشحالیم که تیم اعزامی گیلان برای المپیک تیم قدرتمندی است و هر کدام از ورزشکاران دارای رنکینگ بالا هستند .
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ضمن قدردانی از حمایت های ریاست فدراسیون کاراته کشور گفت : جناب آقای طباطبایی ریاست محترم فدراسیون کاراته کشور به جهت ارتباط و تعامل سازنده با هیات کاراته استان حمایت های بسیار خوبی از کاراته گیلان داشته اند و رضایتمندی خوبی از عملکرد هیات استان گیلان دارند و جا دارد که از زحمات آقای صوفی و همکاران ایشان در هیات کاراته استان تشکر و قدردانی نماییم .
بخشی خاطر نشان کرد : امیدوارم با بازگشت قهرمانان اسبق کاراته گیلان در کسوت مربی گری ، بحث پرورش استعدادها و تقویت ورزش کاراته در رده پایه در رشته ی کاراته قوت بیشتری بخود بگیرد و کاراته گیلان به ریل اصلی خود به مانند گذشته باز برگردد و به اتفاقات پیش رو در این زمینه خوشبین هستم .
وی خطاب به "سارا بهمنیار " عنوان کرد : همه ی ما این آمادگی را داریم که از شما به نحو احسن حمایت کنیم و این اراده در هیات کاراته استان گیلان و اداره کل ورزش و جوانان استان وجود دارد که از شما در بحث تجلیل حمایت گردد.


انسجام و شفافیت در سرلوحه ی فعالیت های این هیات قرار دارد

در ادامه این دیدار مزدا صوفی رییس هیات کاراته گیلان در ابتدای این جلسه ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد این هیات در طی هشت ماهه گذشته گفت : در تاریخ سوم مهرماه 98 به طور رسمی فعالیت خود رابه عنوان رییس هیات کاراته استان آغاز نمودم و از ابتدای امر تلاش شد تا بر اساس برنامه ریزی مدون پیش برویم و به جرات می توانم بگویم که از برنامه های کوتاه مدت و میان مدت این هیات در ماههای گذشته پیشی گرفته ایم.
وی با اشاره به نظم انسجام در بدنه ی هیات کاراته استان اظهار داشت : یکی از مواردی که اینجانب به جد بر آن تاکید داشتم ایجاد نظم و انضباط چه در حوزه ی ورزشی و چه در زمینه های مالی و ساختاری بود و الحمد الله این مهم با تلاش همکاران و بدنه ی هیات کاراته محق شد به گونه ای که اکنون هیات کاراته استان گیلان دارای عملکرد شفاف در زمینه ی مالی و فعالیت های بروز در بین هیات های استان است و گزارش عملکرد فعالیت های این هیات نیز در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته است .
صوفی ادامه داد : در برنامه هایی که ارایه شده است هیات محوری مد نظر قرار گرفته ، بدین صورت که فعالیت های در رشته ی کاراته صرفا قائم به شخص نیست بلکه هیات کاراته استان با برنامه محوری و تعامل با هیات های شهرستانی در راستای اجرای این مهم عمل میکند. در طی این مدت مسابقات انتخابی کاراته در مناطق هفت گانه در شهرستانها برگزار شد و نفرات برتر شهرستانها در بخش بانوان و آقایان در مرکز استان در مسابقات قهرمانی استان شرکت کردند .
وی افزود : در مسابقات مرکز استان هیچ وجهی به عنوان ورودی دریافت نشد و درآمد زایی بابت برگزاری مسابقات وجود نداشت و تمامی داوران ، حق الزحمه خود را بر اساس تعرفه فدراسیون کاراته در بخش بانوان و آقایان دریافت کردند.
صوفی با بیان اینکه برگزاری مسابقات منتخب موجب شناسایی استعدادهای خاموش کاراته در استان گردید ، گفت : ورزشکاران منتخب در این مسابقات شناسایی شدند و در تیم های منتخب قرار گرفتند و پس از آن 5 جلسه ی تمرینی در بخش آقایان و در رده های نوجوانان ، جوانان و امید با حضور مربیان به تمرین پرداختند . آقای فرید خمامی قبول زحمت کردند و به عنوان مسوول کمیته تیم های منتخب استان مجموعه ای از مربیان تشکیل دادند و آقایان مصطفی باقری ، حمید سلیمی و حامد زیکساری که از مربیان کاراته هستند را برای مربی گری در رده های سنی مختلف تیم های منتخب قرار دادند و با این مربیان از سوی هیات کاراته استان گیلان قرارداد مالی منعقد شد و هزینه های این عزیزان پرداخت شد .
وی ادامه داد : دوره های تئوری مربی گری درجه سه و درجه دو برگزار شد و بخش تئوری که برگزاری آن را اداره آموزش ورزش و جوانان بر عهده داشت با برگزاری امتحان تئوری به پایان رسید که جای دارد از زحمات اساتید حاضر در این کلاسها تقدیر و تشکر شود و همچنین از عوامل اجرایی و مسئول آموزش اداره کل ورزش و جوانان جناب آقای شاه محمدی قدردانی می کنم و به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز در بخش عملی آزمون صورت نگرفته است و در حال مکاتبه با فدراسیون برای تعیین تکلیف این دوره ها هستیم .
رییس هیات کاراته استان گیلان با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این هیات عنوان کرد : در ابتدای شیوع ویروس کرونا ، هیات کاراته استان گیلان بسته های بهداشتی و حمایتی را با همکاری یک موسسه خیریه در اختیار خانواده های نیازمند قرار داد و در رزمایش مواسات نیز این هیات به وظیفه ی خود عمل کرد و بسته ی حمایتی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران برای توزیع در بین خانواده های نیازمند قرار داد و امیدواریم که بتوانیم در جهت اعمال خیر گام های موثرتری برداریم.


صوفی با اشاره به موفقیت های " سارا بهمنیار " در سطح بین المللی گفت : سارا بهمنیار از افتخارات کاراته استان و کشور است و باید از وی و قهرمانانی نظیر ایشان حمایت های ارزنده ای صورت گیرد تا بتوانند برای کشور افتخار آفرینی نمایند .
وی اضافه کرد : بهمنیار از امیدهای مهم کاراته گیلان و کشور است و پس از سالها وقفه در زمینه ی قهرمانی در رشته ی کاراته استان ، اینبار بهمنیار برای کاراته گیلان و کشور تاریخ ساز خواهد شد و درصورت کسب مدال المپیک طلسم 65 ساله برای اخذ مدال قهرمانی المپیک شکسته خواهد شد وامیدواریم همانطوریکه در اولین دوره ی بازیهای آسیایی هیروشیما در ژاپن یک گیلانی در رده آقایان در کاراته توانست صاحب مدال طلا شود این بار نیز به مانند گذشته در کاراته ی حاضر در المپیک توسط بانوی گیلانی صاحب مدال شویم و جزء نخستین ها باشیم.
صوفی در پایان گفت : ازکلیه ی حمایت های اداره کل ورزش و جوانان گیلان تشکر می کنم و هیات کاراته استان گیلان در زمینه ی اداری و سیستم قانونی اداری زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان گیلان است و تمامی سیاست هایی که وزارت ورزش و جوانان به ادارات ابلاغ می کند هیات ها نیز ملزم به رعایت آن موارد هستند و از نظر فنی نیز هیات کاراته استان زیر مجموعه فدراسیون کاراته کشور می باشد .
همچنین اشرف ندافی نایب رییس هیات کاراته استان گیلان در این جلسه گفت : همانطور که در بخش آقایان فعالیت های خوبی در هیات کاراته استان صورت گرفته در بخش بانوان نیز اقدامات مثبتی انجام شده است و این روند ادامه دارد .
وی افزود : تا کنون حمایت های خوبی از بانوان کاراته کای گیلانی شده است و مسلما این پروسه استمرار خواهد داشت .
علیرضا قاسمی رییس هیات کاراته شهرستان آستانه اشرفیه ضمن قدردانی از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان گیلان و مدیر کل محترم این اداره اظهار داشت : سارا بهمنیار که در حال حاضر یکی از پدیده های رشته کاراته گیلان و کشور است در طول سالها تلاش و تمرین مستمر به این جایگاه دست یافته است و ما امیدواریم که وی بتواند در المپیک نیز شگفتی ساز شود و همگی باید از این ورزشکار و چنین ورزشکارانی حمایت کنیم .
وی افزود : وجود ورزشکاران قدرتمندی همچون سارا بهمنیار فرصت خوبی برای استان است که نگاهها را متوجه این استان و پتانسیل های آن کنیم و باید حامی این افراد توانمند باشیم.
در این جلسه مازیار فرید خمامی عضو هیات رییسه هیئت کاراته استان گیلان نیز عنوان کرد : ما استعدادهای خوبی در زمینه کاراته داریم ، چند سالی بود که در رده های نوجوانان و جوانان بازیکنانی نداشتیم و ضعیف بودیم اما با کمک هیات کاراته استان گیلان تمرینات این بازیکنان منتخب آغاز شد و مربیان بازیکن ساز برای آموزش و تمرین این کاراته کاها انتخاب شده اند اما هیات همچنان نیازمند حمایت های ویژه است تا خلاهایی که در طی سالهای گذشته داشته است را مرتفع کند .
وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر دو اردو نشین در تیم ملی در بخش آقایان و رده ی بزرگسالان داریم که البته راه درازی در پیش دارند اما اگر حمایت های بیشتری صورت گیرد قطعا خواهیم توانست استعدادهای بیشتری را به جامعه کاراته کشور معرفی نماییم .
فرید خمامی اظهار داشت : همواره کاراته گیلان در میادین بین المللی مدال های خوبی کسب کرده است و باید به کاراته استان از منظر ویژه ای نگریسته شود .
در ادامه احمد اخوان دبیر هیات کاراته استان گیلان نیز اظهار داشت : امیدواریم که در سال 99 برای ورزش گیلان علی الخصوص کاراته استان گیلان اتفاقات خوبی رقم بخورد .

گفتنی است در دیداربا مدیر کل ورزش و جوانان حضور " مزدا صوفی " رییس هیات کاراته استان گیلان ، " مازیار فرید خمامی " عضو هیات رییسه هیات کاراته استان ، " اشرف ندافی "نایب رییس ، " احمد اخوان " دبیر این هیات ، " علیرضا قاسمی " رییس هیات کاراته شهرستان آستانه اشرفیه ، " طاهره ریحانی " روابط عمومی هیات کاراته استان و سارا بهمنیار بانوی المپیکی گیلان ، " مهدیه " معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، " قلیزاده " مسوول حراست اداره کل و " مرتضی ورزلدوست " روابط عمومی ورزش و جوانان گیلان حضور داشتند .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code