آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان خبر داد:
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۰۰:۱۵ چاپ
با ورود دستگاه قضایی در جهت حمایت از حقوق عامه، پلاسما درمانی بیماران کرونایی استان گیلان آغاز گردید

گیل خبر/ پس از گذشت حدود یک ماه از بهبودی بیماران کرونایی ، بیماران بهبود یافته معاینه گشته و پلاسمای خون آنها پس از استحصال و جدا سازی، آماده استفاده بر روی سایر بیماران کرونایی می گردد که این امر با تشخیص و تقاضای پزشک معالج قابل انجام است.
لذا در این خصوص استان گیلان به خودکفایی رسیده و نیازی به کمک سایر استان ها نمی باشد.

در این راستا دستگاه قضایی با توجه به صلاحیت ذاتی خود که دفاع از حقوق عامه مردم میباشد ، با تاکید و دستور رئیس کل محترم دادگستری کل استان گیلان و پیگیری های بی وقفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ، به این مورد ورود کرده و طی مکاتبه با مدیر کل سازمان انتقال خون استان گیلان خواستار تسریع در اجرای پلاسما درمانی بیماران کرونایی شده که هم‌اکنون اولین مورد آن با موفقیت به انجام رسیده است.

در حال حاضر متولی این امر مرکز انتقال خون استان گیلان می باشد که همه ی نهاد ها و مسئولین استان مکلف اند در جهت صیانت از جان شهروندان گیلانی همکاری صمیمانه داشته باشند . امید است که این امر مهم با تلاش و همدلی مسئولان تمامی دستگاه ها ، سرعت بیشتری به خود گرفته تا بدون فوت وقت باعث نجات جان تعداد بیشتری از هم استانی هایمان که گرفتار و مبتلا به این ویروس منحوس هستند بگردد.