گیل خبر/ رئیس جمهور ایالات متحده فرمان مهاجرتی جدید صادر کرد و درباره قیمت نفت گفت: آمریکا اگر بتواند بدون پرداخت هیچگونه مبلغی نفت دریافت کند، تا آنجایی که ممکن است این کار را انجام خواهد داد.
به گزارش  خبرآنلاین، وب سایت خبرگزاری رویترز نوشت: پس از آنکه شمار تلفات آمریکا از ویروس کرونا در روز دوشنبه به ۴۲ هزار تن رسید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: در سایه حمله یک دشمن نامرئی، همچنین لزوم حمایت از مشاغل شهروندان آمریکایی بزرگ ما، من یک دستور اجرایی را به امضا می‌رسانم تا موقتا مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد.

ترامپ همچنین در نشست خبری روزانه خود با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت که تلاش خواهد کرد تا ذخایر راهبردی نفت آمریکا را با بهترین قیمت‌های ممکن پر کند و از این کاهش قیمت استفاده کند.

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، وی که در کنفرانس خبری روزانه کاخ‌سفید صحبت می‌کرد تاکید کرد که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا،‌مردم آمریکا همچنان باید دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که دولت فدرال همچنان به تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایالت‌های مختلف ادامه خواهد داد و بسیار ضروری است که کمک‌های پزشکی در اسرع وقت به مکان‌هایی که به آن نیاز دارند برسد.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: «در این بحران چیزی که یاد گرفتیم این بود که هرگز به کشور خارجی اعتماد نکنیم و در زنجیره تامین مواد مورد نیاز به خصوص در زمینه دارویی به خارج کشور وابسته نباشیم.»

وی اضافه کرد که دولت آمریکا به فشارها به کنگره برای تصویت طرح حمایت از کسب‌وکارهای کوچک ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که کاهش قیمت‌های جهانی نفت کوتاه مدت و گذرا و به دلیل شرایط کنونی جهان است.

وی افزود که آمریکا اگر بتواند بدون پرداخت هیچگونه مبلغی نفت دریافت کند تا آنجایی که ممکن است این کار را انجام خواهد داد.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت که امکان توقف خرید نفت از عربستان سعودی را نیز بررسی خواهد کرد.

دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری روزانه خود : اکنون بهترین زمان برای خریداری نفت است و دوست داریم بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا از اینکه ذخایر نفتی فراوانی دارند، ابراز خرسندی کرد و درباره کاهش تولید نفت اوپک پلاس هم اظهار کرد: آنها در مدت کوتاهی باید این کار را انجام دهند. بسیاری از خریداران از شرایط فعلی خوشحال نیستند و اقدامات احتیاطی انجام داده‌اند. این یک انقباض اقتصادی بزرگ است.

ترامپ اضافه کرد: عربستان سعودی و روسیه در حال کاهش تولید هستند، مکزیک هم به این سمت می‌رود. مشکل این است هیچ کسی در ۱۸۴ کشور جهان از ماشین استفاده نمی‌کند و کارخانه ها و مشاغل بسته شده‌اند.

وی با بیان اینکه منابع انرژی متعددی به ویژه نفت خام را در اختیار دارند، یادآور شد: ناگهان نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد بازار خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا با این باور که این مساله به زودی پایان می‌یابد و بخش تجارت انرژی قوی‌تر از گذشته خواهد شد، اظهار کرد: روسیه و عربستان می‌بایست ۲۰ میلیون بشکه تولید نفت را کاهش دهند اما باید بگوییم که آنها به ۱۵ میلیون بشکه رسیده‌اند.

ترامپ تاکید کرد این کار باید به صورت خیلی فشرده انجام شود و یک موضوع بزرگی بود که بسیاری از افراد آن را در یافته‌اند. آنها بیشتر از طریق بازار کار خواهند کرد در این صورت با کاهش یا توقف تقاضا، به صورت خودکار تولید هم کاهش یا متوقف خواهد شد.

هزینه هشت تریلیون دلاری در خاورمیانه

رئیس جمهوری آمریکا رسیدگی به زیرساخت‌ها را فاز چهارم بازگشایی اقتصادی برشمرد و گفت: این کشور به زیرساخت‌ها نیاز دارد. ما همه پول‌ها را در خاورمیانه هزینه کردیم.

ترامپ افزود: بیش از هشت تریلیون دلار هزینه کردیم و آنجا یک چاه ویل وجود دارد اما آنها نمی‌خواهند این مساله را اصلاح کنیم. چقدر ما احمق بوده‌ایم؟ به سرعت این وضعیت تغییر می‌کند و شما آن را دیده‌اید.

وی ادامه داد: این مساله شامل مذاکره با دوستان ما است، اما وقتی ما به دوستان کمک می‌کنیم، آنها باید هزینه آن را بپردازند. چرا ما باید از کشورها به طور رایگان دفاع کنیم؟ ما به صورت رایگان از یک کشور دفاع می کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که اکنون سالانه یک میلیارد دلار دریافت می‌کند، اضافه کرد: ما ابتدا بیشتر از آن پیشنهاد دادیم اما آن را کم کردم. این جایی است که ایستاده‌ایم. ما باید در این کشور هوشمند باشیم. صادقانه بگویم دوستان ما بیشتر از دشمنانمان از ما گرفته‌اند.

 ترامپ اظهار کرد: ما با دشمنانمان تجارت نداریم. ما با متحدانمان تجارت داریم که در موارد زیادی قراردادی هم با آنها نداریم. ما توافق یا قرارداد تجاری با چین نداشتیم. آنها به اینجا آمدند و سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار طی سال‌ها از ما گرفتند.

وی ادامه داد: اما ما یک توافق تجاری با آنها منعقد کردیم که یک توافق عالی است. آنها باید ۵۰۰ میلیارد دلار برای خرید کالا از جمله محصولات کشاورزی بپردازند. چیزهای خوبی اتفاق افتاده است.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به ویروس کرونا مدعی شد: این بلا پس از توافق ما رخ داد. این بلا به ما آسیب رساند و من در این باره خوشحال نیستم.