در گفتگوی تلفنی روحانی و الهام علی اف مطرح شد؛
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۲۱:۳۷ چاپ

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ایران از آمادگی برای انتقال تجربیات در این زمینه به کشورهای همسایه و دوست خبرداد و گفت: آمادگی داریم درصورت نیاز تجهیزات مورد نظر برای مقابله با ویروس کرونا را در اختیار کشور دوست آذربایجان قرار دهیم.

گیل خبر/ حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با "الهام علی اف" رئیس جمهور آذربایجان، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ، همکاری خوب مردم با توصیه های پزشکی و بهداشتی و تلاش کادر درمانی ، خوشبختانه روند بیماری کرونا در ایران  کاهشی بوده است .

رئیس جمهور با اشاره به روابط دوستانه و خوب دو کشور،  همکاری های اخیر دو کشور نشان از این دارد که ایران و آذربایجان در روزهای سخت هم در کنار یکدیگر هستند.

روحانی در ادامه به گفت و گو های مقامات دو کشور برای فراهم کردن زمینه اجرایی شدن توافقات و توسعه همکاری ها اشاره کرد و افزود: امیدوارم همه توافقات دو کشور از جمله احداث راه آهن  رشت – آستارا  به خوبی پیش رفته و اجرایی شود.

رئیس جمهوری در این گفت و گوی تلفنی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم آذربایجان، بر توسعه روابط و همکاری‌ها با این کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: برغم ایجاد شرایط ویژه منع رفت و آمد و تردد در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ارتباطات و پروژه های حمل و نقلی دو کشور همچنان جریان دارد.

"الهام علی اف" ضمن تاکید بر اجرایی شدن توافقات دو کشور، خاطرنشان کرد:  برغم مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، انجام عملیات افتتاح پروژه  راه آهن  آستارا – رشت را به صورت ویدئو کنفرانس بررسی می کنیم.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظام سلامت قدرتمندی دارد و از استفاده از تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا استقبال می کنیم.

الهام علی اف نیز فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه ها بیش از پیش توسعه یابد.