نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم ؛
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۲:۲۲ چاپ

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با برشمردن کمبودهای زیرساختی حوزه و بهداشت گفت: به حوزه بهداشت و درمان گیلان ظلم شده است.

گیل خبر/ رسول فرخی میکال با بیان اینکه امروزه دنیا با کرونا درگیر است، اظهار کرد: امروز حتی کشورهای توسعه‌یافته دنیا هم در درمان این بیماری ناتوانند و این مشکل در هیچ جای دنیا قابل‌حل نیست.

وی با بیان اینکه مشکل کرونا و چالش‌های آن برای حل باید تبدیل به مسئله بشود، افزود: کرونا ابتدا باید تبدیل به مسئله بشود تا زوایای پنهان و آشکار آن کاملاً مشخص و‌ راه‌حلی برایش پیدا شود.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با اذعان به اینکه مشکل کرونا هنوز به مسئله تبدیل نشده، گفت: این بیماری باعث شد که جامعه‌ی پزشکی مورد آزمون قرار بگیرد.

فرخی با انتقاد از کمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان گیلان، افزود: بنده معتقدم بااین‌همه بار علمی موجود در گیلان به استان در بخش بهداشت درمان ظلم شده است.

وی با بیان اینکه بدهکاری بالا و زیرساخت‌های نامناسب، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در وضعیت نامطلوبی قرار داده، گفت: گیلان جمعیتی شناور و گردشگر پذیری دارد و‌ انتظار است در سطح کشور نگاهی به این استان شود اما تاکنون توجهی به آن نشده است.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با انتقاد از ارجاع مستمر بیماران به مرکز استان و‌ پایین بودن ضریب اشغال تخت‌های درمانی در شهرستان‌ها، افزود: معتقدم‌ گیلان باید به دو قطب درمان غرب و شرق تقسیم شود زیرا می‌تواند کمک شایانی با تمرکززدایی، به مرکز کند.

فرخی از توزیع نامتوازن بهداشت و درمان در استان ازجمله روستاهای انتقاد کرد و گفت: گیلان به لحاظ برخورداری، جمعیتی و‌ مکانی از توزیع متوازن امکانات و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان برخوردار نیست.

وی با اشاره به ضعف‌های درمانی در شهرستان لاهیجان، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم،۶ سال پیش قرار بود که دو بیمارستان سیدالشهدا بازکیاگوراب و ۲۲ آبان تجهیز شود و یک بیمارستان عمومی نیز داشته باشیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و باعث شده که در حال حاضر ما با مشکلات عظیمی در لاهیجان روبرو باشیم.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با برشمردن کمبودهای زیرساختی حوزه درمان سیاهکل بیان کرد: در شهرستان سیاهکل بجای بیمارستان یک درمانگاه داریم و در دیلمان نیز یک مرکز بهداشت داریم که از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند.

فرخی از آمادگی مجلس برای رفع کمبودهای حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: بنده هم به‌عنوان یکی از خادمین مردم با شناختی که از نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای استان در حوزه بهداشت و درمان دارم در کنار سایر وکلا در خدمت همه مردم هستیم.

 

فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code