استاندار گیلان با اشاره به اینکه در ایام اعیاد شعبانیه استفاده خوبی با همراهی مردم از فضای مجازی شد، گفت: از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی باید هر چه بیشتر برای سخنرانی ها و تبلیغ دینی در ماه مبارک رمضان استفاده شود.

گیل خبر/ ارسلان زارع روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در رشت با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات ستاد مقابله با کرونا افزود: حفظ سلامتی مردم ضرورت دارد از این رو،باید به این مهم  توجه داشته و  اهتمام جدی برای آن داشته باشیم .

وی اظهار کرد:   در صوررتی که تصمیم ستاد ملی مقابله بر کرونا به  بازگشایی برای مساجد و اماکن مذهبی گرفته شود،  می‌توان همچون اعیاد شعبانیه از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در این ارتباط استفاده خوبی را انجام داد.

​​​​​​وی تصریح کرد: می توان از بستر فضای مجازی  و صدا و سیما همچون مدت زمانی که اجتماعات و  مساجد بدلیل شیوع ویروس کرونا  تعطیل بوده  به صورت خلاقانه محتوای ماه رمضان را در اختیار مردم قرار دهیم.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر  استفاده از ظرفیت ها در کشور و استفاده بهینه از آنها تصریح کرد:  کشور ما دارای ظرفیت مقابله با چالش ها ست که  باید شناسایی و از  آنها به صورت بهینه استفاده شود.

زارع  ماه رمضان را ماه برکت و ماه تقرب به خداوند متعال دانست و گفت : باید تلاش کنیم تا در این ماه مبارک پاکسازی  نفس داشته  و آن را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه دین ما باهنر توام،  است : گفت زیبایی معنوی را می توانیم در تمام آیات قرآن و مناسبت های  افطار، مناجات سحر در ماه مبارک رمضان مشاهده کنیم .

 استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه  اقدامات خوبی  از لحاظ طرح  مواسات تا کنون انجام شده ، بیان کرد:  مردم همچنان نگاه خیرخواهانه داشته  و بیش از گذشته همدلی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به آسیب  مجتمع‌های فرهنگی، هنری و آموزشی ناشی از  کرونا اشاره و تصریح کرد: یکی از موارد دهگانه چتر حمایتی دولت نیز شامل این قشر نیز می‌شود و مقدماتی برای آن فراهم شده که شناسایی این ها هم صورت گرفته است .

 

ایرنا