نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کرونا زمینه سوءاستفاده فرصت طلبان و دشمنان در ماه مبارک رمضان را فراهم کند، گفت: نیروی انتظامی با هنجارشکنان برخورد کند.

گیل خبر/ آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه فرار رسیدن امساک از خوردن از نوشیدن از اذان صبح تا مغرب، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن بسیار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک باید قرآن، دعا و اذکار تلاوت و خوانده شود، افزود: درباره توبه و استغفار نیز در ماه مبارک رمضان بسیار تأکید و خواسته شده در این ماه مؤمنان به این کار بسیار اهتمام داشته باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی و تأثیرگذاری راهکارهای ارائه شده در این جلسه در پیشبرد امور، گفت: در زمینه بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه جلسه‌ای برگزار می‌شود و بر اساس تصمیمات فردا ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم و جامعه در شرایط امروز حائز اهمیت است، تصریح کرد: از همه مسئولان و متولیان در این حوزه دعوت شود تا نظرات دریافت و بعد از جمع بندی به تهران لحاظ شود.

فلاحتی با بیان اینکه استان نباید در زمینه بازگشایی مساجد عجولانه تصمیم بگیرند، افزود: در حال حاضر سلامت مردم حائز اهمیت است و قطعاً بهترین تصمیم در این زمینه باید گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه کرونا نباید زمینه سو استفاده فرصت طلبان و دشمنان درباره ماه مبارک رمضان را فراهم کند، گفت: نیروی انتظامی باید با هنجارشکنانه در ماه مبارک رمضان برخورد قاطع انجام دهد.

امام جمعه رشت به نقش مهم صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان و تولید محتوا اشاره و تصریح کرد: حتی در صورت بازگشایی مساجد، صدا و سیما باید تولید محتوای مناسبی برای این ایام داشته باشد.

 

 

مهر