رییس سازمان صمت استان:
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۳:۳۴ چاپ

رییس سازمان صمت گیلان گفت: میزان تورم در استان کمتر از میانگین کشوری است.

گیل خبر/ فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه تنظیم بازار گیلان گفت: با انجام اقدامات مختلف در استان از جمله کنترل قیمت‌ها و نظارت مستمر، گیلان توانست تورم را کمتر از میانگین کشوری نگه دارد.

وی افزود: برنامه داریم در سال‌جاری نیز به گونه‌ای عمل شود تا مجددا کارنامه درخشانی در جلوگیری از گران‌فروشی کسب کنیم.

 دلق‌پوش با اشاره به اینکه علاوه بر کنترل قیمت کالاها باید در وجود کالا در استان نیز حساس باشیم، ادامه داد: باید مدیریت در دستگاههای ذیربط به گونه قوی انجام شود تا سهیمه کالاهای استان در سطح ملی تخصیص یابد در غیر اینصورت در زمان بحران با مشکل مواجه خواهیم شد.

دلق پوش در ادامه با اشاره به افزایش قیمت حبوبات در استان گفت: باید در سطح ملی تاکید شود تا نیازهای حبوبات استان نیز حتما در نظر گرفته شود و به طور کامل تخصیص یابد.

رییس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و تغییر معیشتی اصناف، برخی از واحدها خواستار افزایش قیمت برخی از محصولات و خدمات هستند، که سازمان صمت براساس شاخص‌هایی که دارد و با بررسی سنوات گذشته، تصمیمات لازم را در این خصوص اخذ خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای کیفیت نان در استان گفت: کیفیت آرد در گذشته مرغوبیت لازم را نداشت و ما باخرید گندم های وارداتی و مخلوط کردن آن با گندم‌های داخلی موجب ارتقای کیفیت آرد را فراهم کردیم و البته باید در نظر داشته باشیم حتما گندم‌های داخلی هم استفاده شود و کارخانجات هم دقت کنند، کیفیت آرد را بالا ببرند.

دلق‌پوش با اشار به نزدیک شدن ماه رمضان گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده است که کالاهای  اساسی مورد نیاز مردم نظیر برنج، شکر، گوشت، حبوبات، روغن خام در انواع بسته بندی، خرماهای بسته بندی در استان موجود باشد و مردم هیچ نگرنی نداشته باشند.

 

ایسنا