‍ فرماندار شهرستان رودسر گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان بخصوص در بخش چابکسر که از مهمترین مقاصد گردشگری استان بوده به نحو شایسته ای اجرایی شد.

 

گیل خبر/ نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رودسر به ریاست فرماندار و با حضور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، رئیس علوم پزشکی گیلان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر برگزار شد.
حسین اسمعیل پور فرماندار شهرستان رودسر در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان رودسر به عنوان ورودی استان از حساسیت بالایی در زمینه جلوگیری از ورود بیماران به استان برخوردار بود گفت: در روزهایی که گذشت همه بخشداران و شهرداران شهرستان شبانه روز برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تلاش نمودند و طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان بخصوص در بخش چابکسر که از مهمترین مقاصد گردشگری استان بوده به نحو شایسته ای اجرایی شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر در ادامه به نقش برجسته مردم و خیرین در پیشگیری از بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان نقش مردم و خیرین بسیار برجسته بوده و کمک های زیادی از سوی آنان به شهرستان ارائه شده است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.
وی خاطر نشان کرد: طرح هوشمند سازی فاصله گذاری اجتماعی از هفته گذشته در شهرستان آغاز شده و تمامی دستورالعمل های بهداشتی به منظور اجرای طرح به اصناف ارائه گردیده است.
اسمعیل پور در ادامه بر ضرورت حل مشکلات حقوقی بیمارستان شهید انصاری رودسر از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه ای نسبت به مسائل و مشکلات شهرستانی که ورودی استان بوده و وسعت و جمعیت آن از بسیاری از شهرستانهای استان بیشتر است، داشته باشد.
وی با بیان اینکه سقف تنها بیمارستان شهرستان رودسر فرسوده بوده و آب چکه می کند، افزود: تعیین وضعیت نیروهای بیمارستان رودسر از سوی دانشگاه علوم پزشکی ضروری است و نیروهایی که به عنوان خدماتی جذب شده اند در حوزه های اداری استفاده می شوند در حالیکه وضعیت بهداشتی این بیمارستان نیازمند توجه است.
نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر در ادامه با بیان اینکه در شرایط عادی نسبت به ارائه خدمات به مردم فوق العاده کم لطفی می شود گفت: تامین تجهیزات و امکانات و ساماندهی بیمارستان شهید انصاری از مطالبات مردم است و دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه زیستی در شهرستان رودسر فعال است افزود: در ایامی که پشت سر گذاشتیم هر روز شهرها و حداقل چهار تا پنج مرتبه روستاها بر علیه ویروس کرونا ضدعفونی شدند.
اسمعیل پور با اشاره به اینکه ۲۰ درصد چای کشور در شهرستان رودسر تولید می شود، تصریح کرد: ۸۰ درصد کارگران کارخانه های چای این شهرستان غیربومی بوده و لازم است برای کنترل بیماری کرونا برای آن چاره ای اندیشیده شود.
فرماندار شهرستان رودسر در ادامه به آغاز فصل کشاورزی در استان اشاره نمود و گفت: با شروع فصل بهار و آغاز کار در شالیزارها یک سری بیماریهای ناشی از آن شیوع پیدا می کند که با توجه به شرایط موجود از هم اکنون برای مدیریت بیماران حوزه کشاورزی برنامه ریزی های لازم از سوی مسئولین بهداشت استان صورت پذیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید هم تلاشش را برای عبور از این بحران بکار گرفته است و طرح ها و برنامه های خوبی برای مقابله با بیماری در سطح کشور در حال انجام است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code