مدیرکل هواشناسی گیلان از ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه به گیلان خبر داد و گفت: این سامانه جدید بارشی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی در برخی مناطق استان را به‌دنبال خواهد داشت.

گیل خبر/ به نقل از تسنیم،  با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای آینده اظهار داشت: شرایط جوی استان تا روز یکشنبه به‌صورت ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی نقاط به‌ویژه در نقاط مرتفع بارش‌های شدید پیش‌‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه تا پایان روز سه‌شنبه به گیلان خبر داد و بیان داشت: این سامانه جدید بارشی، احتمال وزش باد، رعد و برق و همچنین بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی در بعضی مناطق استان را به دنبال خواهد داشت.

دادرس با بیان اینکه این سامانه بارشی در پایان روز سه‌شنبه به تدریج از گیلان خارج می‌شود افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در چند روز گذشته مربوط به شهرستان املش با 176 میلی‌متر بارندگی و شهرستان چابکسر با 121 میلی‌متر بوده است و شهرستان‌های رودسر، لاهیجان و آستارا نیز به ترتیب تا 90 میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی با اشاره به آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی‌های شدید در مناطقی همچون صومعه‌سرا و املش در چند روز گذشته گفت: با توجه به پوشش 20 تا 45 سانتی متری برف در ارتفاعات استان، احتمال یخبندان و سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد لذا به کشاورزان هشدار دادیم که در خزانه‌‌‌‌گیری برنج حتماً از پوشش پلاستیکی استفاده کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان احتمالات وقوع سیل و آبگرفتگی معابر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در صورت تداوم بارش‌ها احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد البته در چند روز گذشته در بعضی نقاط استان رانش زمین و آبگرفتگی نیز رخ داده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code