متهم اصلی پرونده انتشار عکس‌های خصوصی مالک شرکت آمازون اعتراف کرد منبع اصلی این عکس‌ها ریاض بوده است.

گیل خبر/ به نقل از بیزنس اینسایدر، متهم اصلی پرونده انتشار عکس‌های خصوصی جف بزوس، مالک شرکت آمازون و روزنامه واشنگتن پست به تازگی اعتراف کرده که منبع اصلی این عکس‌ها عربستان سعودی بوده است.

مایکل سانچز همچنین شکایتی علیه یک شرکت مرتبط با نشریه نشنال اینکویرر، که او را منبع اصلی انتشار این عکس‌ها معرفی کرده بود، تنظیم کرده است. سانچز همچنین احتمال هک تلفن همراه جف بزوس توسط سعودی‌ها و درز عکس‌ها را مطرح کرد.

سانچز بردار لورن سانچز، یک شخصیت خبری سابق است که ارتباط او با میلیاردر مالک آمازون در سال ۲۰۱۹ توسط نشریه اینکویرر در مقاله‌ای ۱۲ صفحه‌ای به تفضیل شرح داده شد. پس از انتشار این گزارش، بزوس فردی را به عنوان مشاور امنیتی استخدام کرد تا منبع اصلی درز این اخبار را بیابد. پس از آن نشریه اینکویرر منبع اصلی گزارش خود را سانچز معرفی کرد.

این فرد می‌گوید نشریه نشنال اینکویرر به دلیل ساکت کردن زنانی که رابطه خارج از چارچوب با رئیس جمهور آمریکا داشتند، دارای توافق عدم پیگرد قانونی است. مالک این نشریه از دوستان نزدیک دونالد ترامپ است. اما در سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست قرار دارد که از منتقدان سیاست‌های دولت آمریکا و نیز اقدامات دولت سعودی در نقض قوانین حقوق بشری است.

چندی پیش  روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد شخص ولیعهد عربستان با ارسال پیامی به تلفن همراه جف بزوس آن را هک کرده است. همچنین عنوان شد که یک نرم افزار ساخت یک شرکت صهیونیستی برای این اقدام بکار گرفته شد.

 گاردین فاش کرد تلفن همراه جف بزوس در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هک شد. بازرسان بر این باورند که احتمالاً یک پیام رمزگذاری شده از ولیعهد که حاوی یک فایل مخرب بوده، به گوشی بیزوس ارسال شده و از آن پس امکان سرقت اطلاعات گوشی وی ممکن و در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفن بیزوس خارج شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code