تاریخ گیلان ارسلان سالاری را با احترام بیاد خواهد سپرد

 گیل خبر/ رضا جمشیدی چناری


ارسلان سالاری درودخانی را از دوره تحصیلی راهنمایی در چوبر شفت به خاطر دارم.

به دور از حاشیه و همواره مشغول تحصیل دانش بودند. دوره دبیرستان نیز به همین منوال بلکه درخشان‌تر ظاهر شدند. همواره روحیه مساعدت و اشتراک دانشی داشتند.

در سال‌های اخیر که موضوع ریاست او بر بزرگ‌ترین تشکیلات بهداشت و درمان استان گیلان مطرح بود خیلی دوست داشتم عملکرد او را بر این مسند نیز ببینم.

اگر چه مسئولین قبلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز از نخبگان حرفه پزشکی و موجبات افتخار ما گیلانی ها میباشند، دکتر سالاری درودخانی در این موقعیت پاندمیک کرونا نشان‌ داد اهل پروپاگاندا نمیباشند و به دور از هر گونه حاشیه و کارهای نمایشی تمام وقت به پیکار این بحران تمام عیار شتافت.

فداکاری او به سوگند پزشکی که امروزه گوهر کمیابی شده است با ابتلای خویشتن به این بیماری اثبات شد.

اگر چه دولت با گماشتن افراد دیگری سعی در اثبات اراده و انگیزه در حل این بحران داشت اما این دکتر سالاری درودخانی بود که در سایه و به دور از هر گونه حاشیه توانست عملکرد بسیار‌ قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.

اگر چه خواننده ممکن است به نارسایی های زیادی که در سیستم بهداشت و درمان استان و کشورمان وجود دارد اشاره نماید اما بی انصافی است که نقش خودمان را در عملی سازی طرح فاصله اجتماعی یا Social Distancing بخواهیم نادیده بگیریم و صرفا انتظار معجزه از سیستم بهداشت و درمان داشته باشیم. این مقوله البته مسئله بسیار مهم دیگری است که شاید بتوان از آن به عنوان یک دور معیوب (Vicious Circle) فرهنگی یاد کرد و پرداختن به آن در این مقال نمیگنجد. 

 

نکته دیگری که توجه به آن حائز اهمیت میباشد آن است که نقش بی بدیل پرستاران عزیز و پزشکانی که چون بوعلی سینا و بقراط حکیم جان خویش را در‌ این برهه حساس به خطر انداختند نباید نادیده گرفته شود. این اقشار باید بدانند که جامعه ایرانی همواره قدردان آنان است و هرگز زحمات آنان را فراموش نمیکند.

 

کلام آخر آنکه تاریخ گیلان نخبگانی چون ارسلان سالاری درودخانی را با احترام بیاد خواهد سپرد و به احترام پرستاران و پزشکانی که نه تنها مصاحبه نکردند و برای مطرح کردن خویش، دیگران و مسئولین را مخاطب قرار ندادند، بلکه با تحمل پوشش زمخت ماسک و کاور های پلاستیکی حتی جان خویش را نیز به خطر انداختند، خواهیم ایستاد و ادای احترام میکنیم.

 

درود بر شرفتان ای پاسداران سلامت

گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.