گیل خبر/ " من یک کارمند شرکت پخش هستم ،   وظیفه من توزیع دارو و مواد غذایی است ، من هر روز داروها  و مواد غذایی مورد نیاز را در داروخانه ها ، سوپر مارکت ها ، بیمارستان ها و مراکز خرید عمومی توزیع می کنم .

من هیچ  سلاحی ندارم که با کرونا بجنگم ، متاسفانه من هم مثل شما مشکل تامین ماسک ، دستکش  دارم . من بخاطر انجام وظیفه به مردم میهنم نمی توانم در"پویش در خانه بمانیم"  بپیوندم . فاجعه در خیابان است ومن جای شما در خیابان میمانم، در حالیکه قرابانیان شبکه توزیع 5 برابر نظام پزشکی است.هیچ کس مرا قهرمان نمی داند ، هیچ کس از من نمی نویسد ، هیچ کس برای من استوری نمی گذارد و یا توئیت نمی کند ."

این پیج یک کارمند شرکت پخش است ، این یکی از صدها کارمندی است که سخت کوشانه وبدرستی به وظایف خود  عمل کرده ،با آنکه این روزها تمامی قفسه های فروشگاه ها و داروخانه ها  پر از مایحتاج ضروری سبد خانوار و تمامی کالاهای مصرفی و بهداشتی بود و با آنکه از ابتدای شیوع ویروس تا لحظه تنظیم این گزارش ،هیچگونه کوتاهی در چرخه توزیع و عرضه نهایی احساس نشد ،اما انصافا هیچ کس آنان را ندید واینبار این تلاشگران ، فداکارانه و به مانند مدافعان میهن در سنگر خدمت کوشیدند تا مردم لحظه ای احساس نگرانی بابت کمبود مایحتاجشان را نداشته باشند.

انجمن شرکتهای صنعت پخش گیلان قریب به 110 شرکت پخش رسمی و قانونی را در  عضویت خود دارد که ماموریت آنها ، تهیه کالا از کارخانجات وشرکتهای وارد کننده به استان ، و توزیع آن بین فروشگاه ها – داروخانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی میباشد .

به عبارتی این انجمن با تحت پوشش داشتن حدود 40 شرکت دارویی ، 60 شرکت توزیع مواد غذایی و 10 شرکت آرایشی و بهداشتی، وظیفه تامین کالای مورد نیاز خانواده ها و هم استانیهای گرامی را بعهده داشته و همواره و حتی در بحرانی ترین شرایط درتامین مایحتاج هم میهنان کوشیده است.

در اوایل اسفند ماه ، همزمان با شیوع ویروس کرونا و زمزمه تعطیلی واحدهای صنفی این شائبه  در سطح شهرایجاد شد  کهامکان  کمبود کالا در فروشگاه ها و داروخانه ها وجود داشته باشد. به همین خاطر به مدت چند روز تقاضا از سوی مردم برای خرید در سطح فروشگاه ها و داروخانه ها به شدت افزایش یافت ، اما همانگونه که دیدیم وشاهد بودیم ، هر چه تقاضای خرید بیشتر می شد مردم با عرضه بیشتری از کالاها روبرو می شدند و برخلاف  جو روانی حاکم بر جامعه در پی اخبارشیوع ویروس و  قرنطینه شدن شهرهای برخی از کشورها که موجب نگرانی مردم استانمان شده بود ، اثری از کمبود غذا و اقلام بهداشتی در فروشگاهها نبود واینک نیز همانند روزهای عادیبا قفسه های مملو از اقلام مواد غذایی و بهداشتی روبرو هستیم.

  در بخش دارو ، با توجه به افزایش بیماریهای ریوی و آمار بالای مبتلایان مقرر شد  که داروهای تخصصی این گروه به جهت جلوگیری از ایجاد بازار سیاه ، کانالیزه شده و توسط داروخانه های منتخب و هلال احمر توزیع شود اما درسایراقلام دارویی در داروخانه محدودیت و کمبودی نبود و چرخه توزیع صورتی طبیعی داشت .

تنها مشکل بزرگی که در بخش توزیع کالای بهداشتی با آن روبرو بودیم کمبود ماسک ، دستکش و الکل بود . بخشی از این مشکل طبیعی بود، چون میزان موجودی این کالاها قبل از شیوع بیماری همسان با میزان تقاضا بود و شیوع ناگهانی و بالا رفتن لحظه ای تقاضا قطعا چنین اتفاقی را دامن میزد . اما بخش نگران کننده این کمبود متاسفانه مربوط به افرادی سودجو بود که بی توجه به سلامت جامعه و رفتاری ناجوانمردانه اقدام به احتکار و خروج این کالاهای اساسی از چرخه توزیع نمودند.

انجمن صنعت پخش در گیلان که یکی از انجمن های توانمند و فعال کشور است در طی این روزها با همکاری و تلاش همه شرکت های پخش عضو، به شایستگی توانست نقش خود را در خدمت رسانی به مردم ایفاء کند . تلاش ، برنامه ریزی ، مدیریت و تدبیر آنان موجب شد تا مدافعان خدمت به مردم باشند و در سخت ترین شرایط که ترس از همه گیر شدن ویروس کرونا نفس بسیاری از مردم را به شمارش آورده بود این مدافعان و تلاشگران با فداکاری و خدمت درزمینه توزیع کالا سبب شدند تا آب از آب در قفسه های فروشگاه ها تکان نخورد و بیش از هر زمان دیگر مردم احساس آرامش در تامین اقلام غذایی و بهداشتی و دارویی را داشته باشند .

در این رابطه مهندس سامان نظری رییس انجمن صنعت پخش گیلان و نایب رییس اتاق بازرگانی به خبرنگار ما گفت :

 وقتی کشور در چنین شرایطی قرار می گیرد،  مسوولیت برخی از فعالین  در مقابله با بحران ، تشدید می شود و علی رغم اینکه روبرو شدن با بحران می تواند خطر آفرین و حتی مرگ آور باشد، اما مسوولیت اجتماعی و حس انساندوستی نمیتواند مانع از تلاش مضاعف برای حفظ سلامتی آحاد جامعه  ، ایجاد امنیت  ، آرامش و آسایش مردم گردد ،تا جایی که آماده هستند که خود را قربانی و فدای جامعه کنند.

رییس انجمن صنعت پخش گیلان در این گفتگو با قدردانی و ادای احترام به جامعه پزشکی ، پرستاری و کارکنان خدمات ، در کلیه بیمارستان های کشور و بویژه استان گیلان که جوانمردانه تا پای جان با بیماری میجنگند و لحظه ای صحنه درمان را خالی نمیکنند  اظهار داشت : این از خود گذشتگی ، تلاش و دلسوزی درمقابله با ویروسی ناشناخته  که برای درمان آن هیچ دارویی مهیا نشده است ، نشان از روحیه فداکاری و ایثار همه تلاشگران در عرصه پزشکی و درمانی دارد  و به شایستگی از آنان به عنوان مدافعان سلامت نام برده شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی گیلان تصریح کرد : با توجه به کمبود شدید ماسک ، دستکش و الکل که در اثر احتکار و اهداف سوداگرانه ایجاد شده بود ، اتاق بازرگانی گیلان به همت آقای دکتر تیز هوش تابان  ریاستمحترم اتاق بازرگانی، سریعا "پویش نفس"را که پویشی کشوری ومتشکل ازمشارکت اتاق های بازرگانی ایران با فعالان بخش خصوصی میباشد را در استان گیلان راه اندازی نمود .

این پویش به سرعت در اتاق بازرگانیگیلان تشکیل وبا مشارکت فعالین بخش خصوصی ، ابتدا با تهیه و ارسال امکانات محافظتی از جمله ماسک ، دستکش های لاتکس  و گان برای بیمارستانها ، و سپس با تهیه محلول های ضدعفونی کننده برای پاکسازی مراکز درمانی اقدامات خود را آغاز نمود . در مرحله بعد دستوراتاق بازرگانی به گمرک مرزی آستارا ابلاغ گردید تا کامیونهای فعال در گمرک روزانه ضدعفونی و پاکسازی شوند. همچنین مقرر شد که در زمان بازگشایی ادارات، نسبت به ضدعفونی کردن ساختمانهای اداری استان اقدام شود.هم اینک این  پویش توانسته است به همت فعالان بخش خصوصی رسالت اجتماعی خود را جهت اهداف تعیین شده دنبال نماید.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد :تاریخ کشورمان نشان داده است که بخش خصوصی هیچ گاه در بحرانها خود را کنار نکشیده بلکه بیش از هر زمان دیگر در  صحنه حاضر بوده است .  انجمن شرکت های صنعت پخش گیلان و پرسنل سخت کوش آن نیز در آزمون سختی که در نوروز امسال اتفاق افتاد  و متاسفانه شاهد از دست رفتن عده ای از هموطنان و تلاشگران مدافع سلامت و همکارانمان در صنعت پخش بودیم ، دلسوزانه در کنار مردم ایستادند  و تلاش کردند تا نگرانی تامین مواد غذایی و دارویی ، و مایحتاج عمومی را از ذهن جامعه پاک کنند.

رییس انجمن صنعت پخشگیلان با قدردانی از همکاری همه شرکت های پخش در استان ، به لزوم قدردانی از زحما ت مدیران شرکت های پخش و پرسنل سخت کوش این شرکت ها  در فرصت مناسب یاد کردند و با بیان این مطلب که شرکت های پخش ظرفیت اقتصادی و بالقوه ای هستند که نقش حایز اهمیتی در کشور داشته  و در کناراین نقش مهم ، بار مسوولیت اجتماعی ویژه ای در عرضه کالاهای سبد خانوار دارند و خوشبختانه توانستند در این روزهای سختبه شایستگی نقش خود را ایفاء کنند، تاکید نمودند:تا ریشه کن کردن این ویروس و مهمان ناخوانده دنیا ،شرکت های پخش با درایت مدیران  و با همسویی با برنامه های انجمن صنعت پخش  ، تا آخرین توان و انرژی خود در صحنه خدمت حضور دارند ولحظه ای از خدمترسانی دست نمیکشند .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code