مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به آبگیری بیش از 97درصدی از ظرفیت سد سفیدرود گفت: ذخیره آب پشت سد سفیدرود هم‌اکنون به 1048 میلیون متر مکعب رسیده است.   

گیل خبر/ مهندس وحید خرّمی با اشاره به آبگیری بیش از ۹7 درصد از ظرفیت سد سفیدرود اظهار کرد: ذخیره آب پشت مخزن سد سفیدرود در حال حاضر به حدود 1048میلیون متر مکعب رسیده است و احتمالا در روزهای آتی شاهد سرریز سد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عنوان کرد: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با یک افزایش 22 درصدی نسبت به سال قبل ، امروز به 1048 میلیون متر مکعب رسیده است و  میزان ذخیره سال گذشته 859 میلیون متر مکعب بود.

مهندس خرّمی در خصوص میزان دبی ورودی و خروجی سد سفید رود  افزود: میزان دبی ورودی به مخزن سد سفید رود 251 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن نیز 234 متر مکعب بر ثانیه می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از اسفند ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

 مهندس خرّمی اظهار داشت : با توجه به بارش های مطلوب ، آبگیری 97 درصدی حجم مخزن سد سفید رود و شرایط پوشش برفی حوضه آبریز سد سفیدرود ، شرایط برای سر ریز کنترل شده سد در روزهای آتی مهیا می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید نمود :  از کلیه شهروندان و مسافران عزیز  در استان گیلان تقاضا می شود  از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری جدا خودداری نمایند.

وی با اشاره با تامین آب شالیزار‌های استان گیلان ازآب  این سد، گفت: آب زراعی ۱72 هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

مهندس خرّمی در پایان اشاره نمود : حجم نرمال سد سفیدرود که بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است  بر اساس آخرین هیدروگرافی انجام شده، حدود  1080 میلیون مترمکعب برآورد میگردد.

 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code