چالش جدی و جدید شهرداری رشت؛
۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ۱۱:۴۹ چاپ
عدم تصویب بودجه سال جاری توسط شورای شهر!

گیل خبر/ سرویس شهری: درحالی که پس از ارائه بودجه سال ۹۹ توسط شهرداری به شورای شهررشت بسیاری ازاعضای این شورا، این بودجه راغیرعملیاتی،فاقد برنامه و غیرواقعی می دانستند برخی اعضای شورا پیشنهادتصویب دودوازدهم بودجه را در اخرین روزهای اسفندماه به صحن شورا ارائه دادند که براساس اسناد موجود و فیلم زنده موجود در پورتال شورای شهر و نامه تنی چند از اعضای شورای شهر به فرماندار رشت و عدم حضور عبدالهی،ذاکری ،عاقل منش ،علوی،رسولی و حضور چند دقیقه ای فاطمه شیرزاد، اخرین جلسه سال پیش نیز به حد نصاب کافی نرسید  و مصوبات مختلف، ازجمله تایید موقتی بودجه نیز به سال ۹۹ کشیده شد.

حال باید دید باتوجه به نامه اعضای غایب شورا به فرمانداری رشت و غیرقانونی بودن هرگونه هزینه و یا حتی کسب درآمد در روزهای آینده توسط شهرداری رشت واحتمال پیگیری حقوقی وکیفری، شورای این شهر رابه فکر عاجلی جهت حل این مشکل وا میدارد؟
هرچندکه این روزها بی توجهی و بی قانونی به کارهای روزمره شهرداری و شورای شهر تبدیل شده است اما به هرحال باید ماند و دید که مدیریت شهری رشت امسال هم مانند سالهای گذشته درجا می زند و یا با همت و تصمیمی قاطع دست بکار شده و با عملیاتی کردن وعده های خود گامی در جهت پیشرفت، آبادانی و ثبات در شهر رشت بر میدارد؟

 نامه سه عضو غائب به حاجی پور

بسمه تعالى

ریاست محترم شوراى اسلامى کلانشهر رشت
جناب آقاى حاجى پور

با سلام و احترام

متاسفانه اخیرا ملاحظه مى گردد به بهانه هاى مختلف، جلسات رسمى شورا، بدونِ رسیدن به حدنصاب تعداد اعضا تشکیل و مصوباتى نیز گذرانده مى شود. این فعل علاوه بر اینکه اصولا مغایر قانون است، امکان شور و مشورت و مباحثه، تضارب و هم افزایى را از نمایندگان مردم در پارلمان محلى گرفته و اصولا بدعتى بسیار خطرناک محسوب شده و امکان برخورد سلیقه اى و جناحى و ریسک رانت و شائبه در مصوبات را بالا مى برد.
در این میان متاسفانه جلسه اى غیر رسمى در روز یکشنبه مورخ ٩٨/١٢/٢٥ به عنوان آخرین جلسه شورا در سال ٩٨ تشکیل شده و در آن مصوبات اساسى که ارتباط مستقیم با صرفه و صلاح شهردارى و منافع شهر در سال پیش رو دارد، در حالیکه شواهد و قرائن از جمله فیلم منتشر شده در صفحه رسمى شورا حکایت از حضور تعداد اندکى از اعضاء محترم شورا در جلسه دارد. حداقل آنچه مسلم است عدم حضور آقایان امیر حسین علوى، بهراد ذاکرى و رضا رسولى به دلیل بیمارى یا درگیرى با کمپین هاى رسمى مبارزه با شیوع کرونا در همراهى با متولیان استانى و حضور دیر هنگام سرکار خانم فاطمه شیرزاد در جلسه به علت فعالیت میدانى در مواجهه با بحران موجود و عدم حضور ایشان هنگام اخذ مصوبات بوده است که همین اصل کافى است تا ثابت کند جلسه مذکور در حین اخذ مصوبات، فاقد رسمیت بوده و مصوبات آن از حیز انتفاع خارج است.
علاوه بر این، بررسى هاى انجام شده نشان مى دهد که دو تن دیگر از اعضا محترم شورا (آقایان عاقل منش و عبداللهى) نیز در طول جلسه حضور نداشتند.
فلذا اینجانبان، امضاء کنندگان زیر، در راستاى صیانت از حقوق موکلین خود، علاوه بر اعلام اعتراض رسمى نسبت به جلسه مذکور و مصوبات آن، تذکر خود را نسبت به نحوه مدیریت جلسات شورا به حضرتعالى تقدیم مى نماییم.

با تشکر و احترام مجدد
فاطمه شیرزاد
سیدامیرحسین علوى
رضا رسولى

نامه تعدادی از اعضای غائب جلسه به فرماندار

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر مومنی زاده
فرماندار محترم شهرستان رشت
باسلام و احترام
باستحضار میرساند که ریاست محترم شورای اسلامی رشت اخیرا به بهانه هاى مختلف و در اقدامى غیر قانونی تعدادی از جلسات شورا را بدون حضور دوسوم اعضا برگزار نموده که این موضوع موجب اعمال تصمیمات سلیقه ای و بدور از خرد جمعی گردیده است و مستندات آن نیز در شورا موجود می باشد.
به پیوست اعتراض جمعی از اعضای محترم شورای اسلامی رشت در این خصوص جهت بررسی و اقدام قانونی تقدیم می گردد.

 

دستور جلسه 25 اسفند 98

 

فیلم جلسه 135 شورای شهر رشت که تعداد کم اعضای شورا در آن مشخص است

گزارش شورای شهر ار جلسه 135