استاندار گیلان با اشاره به شلوغی بازارها و خیابان‌ها بویژه در روزهای پایانی سال ، هشدار داد که رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کند.

گیل خبر/  ارسلان زارع امروز (شنبه) پس از جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد؛ با تبریک عید نوروز و مبعث پیامبر اکرم (ص) و نیز تأکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی اظهار داشت: پیشتر در مورد ساعت فعالیت پاساژها و مراکز تجاری در ستاد استانی تصمیم گیری شده بود و مردم و بازاریان همکاری های خوبی داشتند ولی در برخی شهرها از جمله رشت، تعطیلی های بازار و مراکز تجمع، حداقلی بود.

وی افزود: اکنون که ستاد ملی تصمیم به تعطیلی مراکز تجاری و خرید، پاساژها، بازارچه ها و مراکز تجمع تجاری تا نیمه فروردین ماه گرفته؛ باید این تصمیم با مدیریت فرمانداران و همکاری بازاریان و مردم، اجرایی شود؛ بدیهی است مراکز عرضه آذوقه و اقلام روزمره مردم و داروخانه ها کماکان باز هستند و تعطیلی ندارند.

استاندار گیلان با اشاره به گزارش های ارائه شده از تردد مسافران نوروزی طی سه روز منتهی به پایان سال و نیز آغاز سال جدید خاطرنشان کرد: میانگین این ترددها و مسافرت ها در سراسر کشور ۵۰ درصد مدت مشابه قبل بود که عنوان شد استان های شمالی کاهش بیشتری نسبت به میانگین کشوری داشته اند ولی شایسته است مردم، همچنان توصیه های بهداشتی کارشناسان را جدی بگیرند.

به گفته دکتر زارع؛ بسیاری از هم استانی ها دید و بازدیدهای نوروزی را به حداقل رسانده و از طریق تلفن و فضای مجازی به بستگان و دوستان خود تبریک گفته اند ولی تعدادی نیز در بی توجهی به توصیه ها ، در خیابان ها بخصوص بازارها حضور یافتند.

وی گفت: این رفت و آمدها خصوصا طی دو روز آخر سال در شهرهای استان بویژه در مرکز استان و در بازارها، زمینه ساز بروز نگرانی ها در مورد انتقال این ویروس شده که ممکن است طی ۱۰ روز آینده خود را نشان دهد.

استاندار گیلان یادآور شد: انتظار داریم از این پس و تا ۱۵ فروردین ماه، هم استانی ها همچنان در منزل بمانند و جز به اضطرار از خانه خارج نشوند و خودمراقبتی و دیگر مراقبتی را مورد ملاحظه قرار دهند.

وی در خاتمه سخنانش بر لزوم توجه به ادامه ضدعفونی کردن و گند زدایی محیط های جغرافیایی از سوی شهرداری ها ، دهیاری ها و نیروهای نظامی سپاه و ارتش تأکید کرد.