پیش بینی هواشناسی؛
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۵:۲۶ چاپ

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوای استان خبر داد و گفت: طی عصر و شب به تدریج یک موج ناپایدار به منطقه ما نزدیک می شود و تا اوایل هفته آینده فعال است.

گیل خبر/ مازیار غلامی  با بیان اینکه در حاضر آسمان استان در نواحی جلگه ای نیمه ابری تا ابری است، اظهار کرد: ابرناکی در ارتفاعات و دامنه ها کمتر است.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۱۶ و ۹ درجه سانتی گراد دانست و افزود: الگوی حاکم بر نقشه های هواشناسی نشان دهنده این است که طی عصر و شب به تدریج یک موج ناپایدار به منطقه ما نزدیک می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان، از کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دمای هوای استان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی به منطقه و تقویت جریانات شمالی، انتظار افزایش ابر، مه آلوده بودن هوا، بارندگی متناوب و وزش باد را تا اوایل هفته آینده داریم.

غلامی با بیان اینکه طی سه شنبه و چهارشنبه در بعضی از ساعات بارندگی پیش بینی می شود، گفت: این بارندگی ها با شدت و ضعف همراه است و در برخی از نقاط موقتا شدت پیدا می کند.

وی از احتما آبگرفتگی، مه آلود بودن و کاهش دید افقی، بارش برف در ارتفاعات بالادست و لغزندگی جاده ها خبر داد و خاطرنشان کرد: از امشب تا فردا و پس فردا هوای استان  سردتر می شود.

کارشناس هواشناسی گیلان ارتفاع موج دریا طی فردا و پس فردا را حدود یک تا ۱.۵ متر دانست و یادآور شد: ناپایداری تا پایان هفته به تناوب روی منطقه قرار دارد و شرایط بارندگی را در بعضی از ساعات ایجاد می کند.

 

 

ایسنا