استاندار گیلان در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونای استان تأکید کرد؛
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۲۳:۵۵ چاپ

استاندار گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای داخلی تولید محصولات بهداشتی را یک ضرورت در مقطع کنونی خواند و به بانک ها تأکید کرد که تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در اولویت قرار دهند.

گیل خبر/ دکتر ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونای استان، با تقدیر از تلاش‌های ایثارگرانه پزشکان،کادر بهداشتی و درمانی، نیروهای خدماتی و انتظامی بیمارستان های دولتی و خصوصی ، تولیدکنندگان استان را نیز در زمره جهادگران عرصه سلامت در بحران اخیر شیوع ویروس کرونا در گیلان خواند و افزود: بی‌تردید تغییر خط تولید ، افزایش ظرفیت و اضافه کردن شیفت های کاری برای تامین نیاز بهداشتی در بازار  نشان دهنده درک ،معرفت و شناخت بحران و نیازمندی های جامعه از سوی تولید کنندگان استان است.

وی با یادآوری اینکه در روزهای ابتدایی با کمبود شدید مواد ضدعفونی و ماسک در بازار برای استفاده کادر درمانی و مردم مواجه بودیم، گفت: در حال حاضر این نیازمندی ها کاهش یافته به گونه ای که 59  داروخانه‌ در استان نسبت به توزیع اقلام بهداشتی فعالیت دارند و امیدواریم تا پایان هفته اکثریت داروخانه های استان نسبت به توزیع مواد ضدعفونی کننده اقدام نمایند و با تولید ماسک بیشتر ، کمبودهای فعلی کمتر شود.

استاندار گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت های واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی را عامل موفقیت در بحران اخیر دانست و افزود: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی ، پیگیری های لازم در سطح کشوری صورت می گیرد.

دکتر زارع افزود: مهمترین مولفه و عاملی که می‌تواند در پیشگیری ویروس کرونا تاثیر شایانی داشته باشد، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توسط مردم و استفاده از ملزومات بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی ، شوینده ها و ماسک از مهمترین اقلام در خودمراقبتی است که استفاده از آنها به درستی از سوی رسانه ها مورد تاکید قرار می گیرد، تصریح کرد: پیشگیری و بهبود این بیماری به میزان 20درصد وابسته به بخش درمانی و 80درصد وابسته به مسئولیت پذیری فردی ، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی است.

وی بر لزوم توجه معاونت غذا و دارو نسبت به گیلان تاکید کرد و گفت: گیلان در تامین مواد اولیه برای واحدهای تولید کننده مواد بهداشتی و ضدعفونی نیاز بیشتری دارد که باید  در اسرع وقت مرتفع شود.

دکتر زارع از بانک ها نیز خواست تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در اولویت قرار دهند .