نماینده ولی فقیه در گیلان؛
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۶:۰۹ چاپ

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر احداث بیمارستان 400 تخت‌خوابی در لاکان رشت گفت: : احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت می‌تواند به‌عنوان مرکز درمانی استان‌های مجاور نیز باشد.

گیل خبر/ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیاز مبرم گیلان است، اظهار کرد: احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت می‌تواند به‌عنوان مرکز درمانی استان‌های مجاور نیز باشد.

وی، سلامت را موضوع نخست در زندگی مردم عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی پیشانی سلامت در زندگی مردم محسوب می‌شود و متولیان امر باید نگاه ویژه‌ای به این دستگاه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه سلامت پیام‌آوران سلامتی جامعه بسیار مهم است، گفت: توجه به کادر پزشکی باید در اولویت‌ها قرار گیرد.

فلاحتی با اشاره به وجود برخی افراد سوءاستفاده گر در مواقع بحرانی بیان کرد: بعضی‌ها در این برهه به دنبال ایجاد خوراک تبلیغاتی برای دشمنان هستند.

وی با تأکید بر مواظبت بر هزینه کرد اعتبارات اختصاص‌یافته به دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: بخش نخست مربوط به مبارزه با ویروس کرونا در استان است و بخش دیگر به کادر درمانی اختصاص دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا می‌تواند از حمله بیولوژیک دشمنان به‌ویژه آمریکا باشد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به توزیع لوازم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا باید دقت لازم را داشته باشد.

غربالگری یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار از اختصاص ۲۶ بیمارستان برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور تسریع در تشخیص ویروس کرونا، آزمایشگاه تشخیص کرونا را در گیلان مستقر کردیم.

ارسلان سالاری به غربالگری یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفری گیلان نسبت به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: غربالگری توسط ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بسیجی و ۳ هزار نفر بهورز در استان انجام‌شده است.

وی با اشاره به بستری ۶ هزار نفر در رابطه با ویروس کرونا در گیلان، بیان کرد: تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ نفر بیماران پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

 

 

فارس