اتفاقات عجیب در شرق گیلان؛
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۳ چاپ

گیل خبر/ کلانشهر نوشت: منابع محلی و چند پایگاه خبری از شرق گیلان از انتشار بویی نامطبوع به همراه مه شدید در شهرهای لاهیجان و لنگرود خبر داده‌اند.
پایگاه خبری لاهیجان یکی از منابع محلی مدعی شده است که آرمان پوریاسری، سخنگوی شورای شهر لاهیجان در گفت‌و‌گو با این رسانه اعلام کرده است: این بو ارتباطی با ضدعفونی و گندزدایی شهرداری لاهیجان ندارد.

او در پاسخ به این سوال که منبع این بو از کجاست، گفته است: شهرداری لاهیجان چنین امکاناتی ندارد که بخواهد کل شهر را ضدعفونی کند. نمی‌دانم منشا این بو از کجاست اما این حجم از بوی نامطبوع به دلیل ضدعفونی گسترده از توان شهرداری خارج است.

کلانشهر در مراجعه به این منابع محلی به گزارش‌های مردم محلی این شهرها نیز دست یافت. آن‌ها مدعی هستند که علاوه بر هوای مه‌آلود قرار گرفتن در معرض هوای آزاد موجب سوزش چشم می‌شود.

پایگاه خبری تحلیل آستان خبر نیز در گزارشی مجزا استنشاق این گاز در شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود تایید کرده است. پیش از این مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت شایعات ایجاد شده مبنی بر ضدعفونی کردن شهرها با استفاده از گاز ادورانت را تکذیب کرده بود.

کانال خبری لاهیجان نیز مدعی شده است که طی پیگیری‌های انجام شده از شرکت گاز لاهیجان، این نهاد نیز از علت بوی نامطبوع اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و احتمال نشت گاز از سوی آن‌ها رد شده است.