با دستور فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند در تاریخ از پیش تعیین شده توسط این فدراسیون برگزار شود.

گیل خبر/  پس از جدایی ناگهانی مهدی تاج از فدراسیون فوتبال و استعفای او از ریاست در این فدراسیون که به علت مشکل قلبی رخ داد، سرپرستی فدراسیون فوتبال به حیدر بهاروند نایب رئیس دوم این فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران رسید تا شرایط برای برگزاری انتخابات و معرفی جانشین مهدی تاج فراهم شود.

روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال از هفته‌ها قبل آغاز شد و حتی نام نویسی نامزدها هم صورت پذیرفت اما از همان روزهای نام‌نویسی این خبر به گوش می‌رسید که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به علت مشکلاتی که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران دارد، اجازه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را ندهد، خبری که هر چند در ابتدا با واکنشی از فدراسیون فوتبال روبرو نشد اما چند روز بعد ایراد فیفا به اساسنامه توسط ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تایید شد.

فدراسیون فوتبال ایران پس از اینکه فیفا به اساسنامه ایراد گرفت و برگزاری انتخابات را مشروط به اصلاح اساسنامه و تایید اساسنامه توسط فدراسیون جهانی فوتبال دانست، از این نهاد بین‌المللی درخواست کرد تا انتخابات برگزار شود و پس از تعیین رئیس جدید روند اصلاح اساسنامه آغاز شود، انتظاری بزرگ که البته پذیرش آن از سوی فیفا کاملا دور از انتظار و به نوعی خوش خیالی بود.

اما همانطور که قابل پیش‌بینی بود، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز به طور رسمی به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد درخواست آنها را برای برگزاری انتخابات نپذیرفته است و تا زمانی که اساسنامه این فدراسیون اصلاح نشود، فدراسیون فوتبال ایران اجازه برگزاری انتخابات را ندارد.

بدین ترتیب انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود یکشنبه 25 اسفند برگزار شود، با دستور فیفا لغو و به تاریخی موکول شد که ایرادات فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال رفع شود.