photo 2020 03 10 21 18 49

گیل خبر/ سرویس شهری: از شهرداری رشت خبر می رسد که طی نامه هایی از  واحدهای صنفی خواسته اند که طی روزهای آتی قبل از پایان سال به صورت حضوری نسبت به تسویه حساب عوارض خود اقدام کنند. واحدهای مختلفی از جمله مطبهای پزشکی در میان کسانی قرار دارند که چنین نامه های هشدارآمیزی برای آن ها ارسال شده است که در صورت عدم پرداخت عوارض نسبت به جمع آوری ادوات تبلیغاتی اقدام می شود.

 

در حالی که این روزها انتظار می رود شهرداری رشت و دیگر نهادهای اداری و خدماتی با سعه صدر بیشتری نسبت به واحدهای صنفی توجه داشته باشند و کمتر از گذشته شاهد رفت و امد باشیم اما حال شاهد اولتیماتوم های شهرداری هستیم. ظاهرا در حال حاضر چیزی جزء کسب درآمد اهمیتی ندارد و در این زمینه استثنایی نیز وجود ندارد. 

چگونه می توان از یک طرف از مردم درخواست کرد در خانه های خود بمانندو از سوی دیگر شغل آن ها را مورد تهدید مالیاتی قرار داد. چگونه می توان در این شرایط که واحدهای صنفی از جمله مطب ها باید باز باشند آن ها را تهدید به بسته شدن کرد؟ شاید باید حال از  شورای شهر رشت پرسید که به عنوان نهاد ناظر بر شهرداری چنین اقدامی مغایر با کمپین مقابله با کرونا و همچنین دفاع از مشاغل و واحدهای صنفی در این روزها نیست؟شاید بعضی اعضای شورا به جای این که در زمینه های ملی اظهارنظر داشته باشند خوب است به نهادهایی که در رابطه با آن وظیفه دارند بپردازند که آیا کار خود را در این روزها درست انجام می دهند یا خیر؟!

می گویند «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»خوب است بدانیم شهردار اهواز در راستای حمایت از مشاغل ، اصناف و کسبه بازار لایحه بخشودگی ۳ ماهه عوارض شهرداری را به شورای شهر تقدیم کرده است. اقدامی که در شهرداری مشهد نیز تکرار شده است. دو شهری که میزان مبتلایان  و فوت شدگان آن به کرونا بسیار کمتر از شهر رشت است. ولی در شورای شهر رشت مدتهاست هیچ طرحی اعلام وصول نشده است و حتی لایحه بودجه نیز مورد بررسی قرار نگرفته است.  در شهرداری رشت هم  که قرار است جشنواره «استندآپ کمدی کرونا» برگزار شود. گویی کرونا همچنان در کشور چین باقی مانده است  و اعضای شورا نیز در حال صحبت درباره حقوق شهروندی مردم سرزمین ووهان هستند!