تشریح نتایج جلسه مجمع نمایندگان گیلان با رئیس مجلس و وزیر بهداشت توسط عباسی:
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۸:۵۵ چاپ

عباسی خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شورای تامین در گیلان شد و گفت: آقای دکتر لاریحانی قرار شده است که بحث قرنطینه گیلان و قم را در جلسه سران قوا مطرح کند و تا آخر هفته نتیجه آن مشخص خواهد شد.


گیل خبر/ اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در تشریح نتایج جلسه امروز مجمع نمایندگان گیلان که با حضور وزیر بهداشت، رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا که در محل برگزاری جلسات علنی مجلس برگزار شد به دیارمیرزا اظهار کرد: در ابتدا باید تاکید کنم کرونا را جدی بگیریم اما متاسفانه برخی شهروندان و مردم هنوز آن را خیلی جدی نگرفته اند که سبب گسترش آن شده است.

نماینده رودسر و املش با اشاره به برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با حضور رئیس جمهوری و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: آنچه که وزیر بهداشت با آن مواجه است عدم هماهنگی دستگاه های دولتی با یکدیگر است.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت کشور در ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده شود، یادآور شد: از ظرفیت هلال احمر، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و سایر آحاد جامعه تاکنون به خوبی استفاده نشده که در همین راستا تاکید شده که باید اختیارات آقای نمکی افزایش یابد.

 

تکلیف قرنطینه گیلان تا آخر هفته مشخص می شود
عباسی با بیان اینکه برخی استانها کمتر درگیر کرونا شده اند و برخی استانها نظیر گیلان نیز پس از قم بیشترین درگیری با کرونا را دارند، افزود: محدودیت سفر باید به صورت جدی و با هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت پزشکان و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با بیماری قرار دارند، افزود: آقای نمکی در جلسه سران قوا بسته حمایتی تشویقی برای این عزیزان را ارائه خواهند کرد.

عباسی با بیان اینکه برخی پزشکان متاسفانه همکاری لازم را نداشته و تمرد کرده اند، افزود: آنهایی که در خط مقدم درحال جانفشانی هستند باید به عنوان ایثارگر معرفی و از امتیازات ایثارگران بهره مند شوند.

نماینده رودسر و املش درخصوص قرنطینه گیلان نیز اظهار کرد: کمیته ای در این خصوص تشکیل شده تا ضمن بررسی آثار سو امنیتی و اجتماعی قرنطینه کردن، شرایطی مناسبی را برای اجرای قرنطینه به وجود آورند و این موضوع ظرف همین هفته تعیین تکلیف خواهد شد.

عباسی خواستار برگزاری جلسه فوق العاده شورای تامین در گیلان شد و به دیارمیرزا گفت: آقای دکتر لاریحانی قرار شده است که بحث قرنطینه گیلان و قم و برخی استانهای دیگر را در جلسه سران قوا مطرح کند و تا آخر هفته نتیجه آن مشخص خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ارائه بسته حمایتی به قشر آسیب پذیر جامعه و همچنین بسته تشویقی به کارآفرینان در حوزه مالیات، عوارض و سود بانکی را دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد.

عباسی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین درخواستهای مجمع نمایندگان افزایش تجهیزات بیمارستانی و اقلام حفاظتی بوده است، تصریح کرد: بیمارستان سیار توسط سپاه قدس گیلان راه اندازی شد اما درباره تجهیزات، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لباس پرستاران کبودهایی وجود دارد و دارو نیز ظرف روزهای آینده به استان گیلان ارسال می شود.

 

شرایط گیلان اضطراری و قرمز است
وی با تاکید بر اینکه شرایط استان گیلان اضطراری و در وضعیت قرمز است، افزود: بنده نیز به عنوان عضو هیات رئیسه وظیفه پیگیری آن را در کنار سایر نمایندگان از ستاد ملی مقابله با کرونا، ریاست جمهوری، مجلس برعهده داریم تا شرایط گیلان به جایی برسد که مردم عزیزما بیش از این آسیب نبینند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه آقای لاریجانی و آقای نمکی قول داده اند که درخواستهای نمایندگان گیلان را پیگیری کنند، افزود: تعطیلی ادارات دیگر موضوع حائز اهمیت است و به جز ادارات خدمات رسان تا عید باید سایر ادارات تعطیل شوند تا مشکلات افزایش نیابد.

عباسی درباره درخواست تجهیز بیمارستانهای نوساز گیلان نظیر بیمارستان لنگرود و تالش نیز به دیارمیرزا گفت: در بیمارستان رودسر دستگاه اکسیژن ساز نداریم و سیلندر اکسیژن هر روز تا رشت حمل می شود. اینکه صرفا جایی به عنوان بیمارستان در نظر گرفته شود فایده ای ندارد و تجهیزات نیز باید تامین شود که آقای قربانی نیز در این خصوص بازدید میدانی به عمل خواهند آورند تا نیازهای گیلان به کشور اعلام شود.

وی یادآور شد: در بیمارستانهای کنونی نیز با مشکل کادر درمانی مواجه هستیم که وزیر بهداشت قرار شده با صدور فراخوانی نیروهای لازم را جذب کند.

نماینده رودسر و املش درباره محدودیت کار اصناف و فروشگاه ها نیز اظهار کرد: با نظر شورایی تامین استان درباره نحوه و زمان فعالیت اصناف تصمیم گیری می شود. برای مثال در تامین نهاده ها نیازمند سایر استانها هستیم و قبل از اعمال محدودیت باید درباره نیازهای استان گیلان بحث و بررسی شود.

 

 

دیار میرزا