مشاهدات خبرنگار در روز جمعه شانزدهم اسفند حاکی از آن است که سماکها ، ماهی های صید شده را کف پیاده رو آلوده خالی و چوب حراج می زنند و مردم برای خرید ازدحام می کنند .

گیل خبر/ این در حالی است که دکتر بابک صیاد معاون شبکه بهداشت انزلی از کلیه مردم خواست با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تنها برای کارهای بسیار ضروری از خانه خارج شوند و هشدارها و توصیه های بهداشتی را جدی بگیند.

 
پرستار بیمارستان شهید بهشتی انزلی در تماسی با خبرنگار ایرنا گفت : من خودم فرزند یک خانواده صیادم و تنگناهای اقتصادی مردم را درک می کنم اما سلامت مردم در اولویت است.

وی اظهار داشت: حداقل کاری که مسئولان می توانستند در این روزها انجام دهند این است که ماهی فروشان را مجاب به عرضه بهداشتی ماهی بر روی سینی یا میزهای تمیز نمایند و  جلوی ریخته شدن ماهی ها روی زمین آلوده به انواع ویروس ها و میکرب ها و همچنین حراج ماهی و تجمع افراد را بگیرند.

بازار ماهی انزلی با حدود ۱۵ عمده فروش و ۱۵۰ خرده فروشی ماهی، زیر پل قدیمی این شهر  قرار دارد  .

سالها است که وضعیت بازار ماهی این شهر مورد انتقاد قرار دارد ولی نه تنها در شرایط عادی بلکه در وضعیت بحرانی این روزها نیز متولیان این بخش از شهرداری و دامپزشکی و اصناف توجهی به این مهم نکرده اند.

البته به منظور جلوگیری از تجمع مردم و شیوع ویروس کرونا برپایی شنبه بازار انزلی ممنوع اعلام شده و کارکنان فرمانداری شهرستان با خودرو و بلندگو از مردم خواسته اند که تا حد ممکن از خانه خارج نشوند .

مسئول روابط عمومی انزلی در این خصوص گفت : روز شنبه در جلسه ای در خصوص چگونگی فعالیت بازار ماهی انزلی تصمیم گیری خواهد شد.

 

ایرنا