نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعلام حمایت لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوم اسفند گفت: بدون هماهنگی با من، دو لیستی که مخالف مواضع و جناح سیاسی من بود به نام من منتشر کردند، قطعا من پیگیر این موضوع به لحاظ قانونی خواهم بود.

 

گیل خبر/ اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ، با اشاره به اینکه خط ومشی سیاسی کاملاً مشخصی دارم، اظهار کرد: خط مشی سیاسی من، چه در دورانی که مسؤولیت اجرایی در دولت آقای احمدی‌نژاد داشته و چه در مجلس، به صورت فراجناحی مشخص بوده و به عنوان یک اصولگرای معتدل سعی کردم تا از عقلانیت سیاسی استفاده و قانون را همیشه رعایت کنم.

وی با بیان اینکه تنها مقام معظم رهبری برای من مهم بوده و راه و مشی ایشان را سرلوحه کار خود قرار می دهم، گفت: هیچ‌گاه سعی نکردم قانون‌شکنی کنم، در فرایند شورای ائتلاف هم در انتخابات اخیر نیز در نظرسنجی‌ها رأی اول رودسر بوده و در املش آقایان از من دعوت نکرده و استان نیز با اعمال سلیقه فرد دیگری را که از قبل پیش‌بینی کرده بودند، معرفی کردند،هرچند که این موضوع فعلاً مطرح نبوده و بعداً قابل پیگیری خواهد بود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با ابراز تعجب از اینکه در آخرین روز از مهلت قانونی تبلیغات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بدون هماهنگی با او دو لیست به نام وی منتشر شد، تصریح کرد: در آخرین روز از مهلت قانونی انتخابات، یک دفعه بدون هماهنگی با من، دو لیست که یکی مربوط به یاران هاشمی از کارگزاران و دیگری مربوط به اعتدال و توسعه با وجود مواضع مخالف، منتشر شد.

وی با بیان اینکه آقایان اصلاح‌طلب در شهرستان رودسر مواضع مخالفی با من داشته، خیلی ها شرکت نکرده و آن‌هایی هم که بودند مواضعشان موافق با من نبود، گفت: در دوره نمایندگی، آقایان حتی در انتخاب بخشدار هم از من نظرخواهی نمی‌کردند، چگونه حاضر شدند به حمایت از من لیست منتشر کنند.

عباسی با انتقاد از عدم نظرخواهی مسؤولین استانی در انتخاب مسئولین شهرستان افزود: در استانداری نیز چه در دوران آقایان نجفی، سالاری و آقای زارع نیز به همین شیوه گذشت و آن‌ها بدون هیچ‌گونه هماهنگی بخشدار و فرماندار را بر ما تحمیل می‌کردند.

عباسی با اشاره به اینکه به عنوان هیئت‌رئیسه و سخنگوی مجلس، دارای روحیه تعامل بوده و سعی کرده با روحیه تعامل همراهی کند، خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود، دقیقاً در شب انتخابات به یک‌باره دو لیست به نام کارگزاران و اعتدال و توسعه من را مورد حمایت قرار داده ، جای تعجب نیست؟!

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی چنین اقداماتی را غیر اخلاقی دانست و افزود: یک سال و نیم شهرستان با سرپرست اداره و برای انتخاب فرماندار هیچ‌گونه همکاری صورت نگرفت؛ اما یک‌باره دو لیست به حمایت از اینجانب آن هم در واپسین لحظات با وجود تضاد مواضع، دو لیست منتشر می شود.

عباسی با تأکید بر اینکه در راستای این عمل غیر اخلاقی از طریق خانه احزاب، مراجع قانونی و قضایی پیگیر این کارشکنی خواهم بود، گفت: ممکن است که این عمل غیر اخلاقی، کار رقبا بوده تا حربه‌ای علیه من در شب آخر ایجاد کنند، این اقدام غیر اخلاقی تنها یک ضربه انتخاباتی بوده و بر میزان آرای من تاثیر گذاشت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با سلیقه‌های متفاوت رأی داده در رأی مردم هیچ بحثی نیست، خاطرنشان کرد: این عمل غیراخلاقی و تبلیغات سو، منتج به ایجاد ضربه سیاسی به فعالیت اینجانب شد و این عمل غیراخلاقی، به هیچ عنوان قابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه همیشه خود را خادم مردم دانسته و آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم، گفت: من خود را پایبند قانون و مردم میدانم، حتی میثاق‌نامه شورای ائتلاف را امضا نکردم، بنابراین قطعا حمایت کارگزاران و اعتدال و توسعه را نیز قبول نکرده و آنها بدون هماهنگی و اطلاع به من و ستاد من اقدام به چنین عملی کردند.

عباسی با تأکید بر اینکه از مراجع ذی‌صلاح، پیگیر این مطلب خواهد بود، بیان کرد: بدون هماهنگی با من، دو لیست که مخالف مواضع و جناح سیاسی من بود به نام من منتشر کردند، قطعا من پیگیر این موضوع به لحاظ قانونی خواهم بود.