نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همه دستگاه های متولی و دلسوز باید حول محور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت بوده و با ایشان همکاری لازم داشته باشند.


گیل خبر/ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار دکتر مهدی شادنوش نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی پرستاران، پزشکان و کادرهای درمانی در ایام اخیر اظهار کرد: خداوند را شاکریم که وفاق و همدلی خوبی بین مردم ما موجود است و در این روزهایی که مردم درگیر ویروس کرونا شده اند، حضور امید بخش پرستاران و پزشکان در کنار بیماران آنان را محبوب تر کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد همواره می خواهند به مردم و کشور آسیب برسانند گفت: نباید اجازه دهیم عده ای با آلوده نمودن فضای مجازی کاری کنند مردم به پزشکان و پرستاران زحمت کش حتی ذره ای گمان نادرست کنند.

امام جمعه رشت به آموزه های اسلام درخصوص بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: قبلا هم گفته ایم اگر شخص مسلمانی از دنیا برود غسل، کفن، نماز و دفن او واجب است و اگر پزشک متخصص مومن و متعهدی بگوید آن میت مبتلا به بیماری کرونا بوده است و نمیتوان غسلش داد، آن‌ وقت باید میت را تیمم بدل ازغسل داده و نماز نیز حتما بر ایشان خوانده شود.

وی با بیان اینکه بعضی بیماران و مخصوصا خانواده هایشان به ما مراجعه می کنند و از کمبود امکانات پزشکی گلایه دارند، خاطرنشان کرد: مردم در تهیه ماسک با مشکلاتی مواجه هستند.

آیت الله فلاحتی در ادامه تاکید کرد: متولی توزیع اقلام پزشکی و ضدعفونی در استان گیلان فقط باید دانشگاه علوم پزشکی باشد و در این زمینه همه دستگاه های متولی و دلسوز باید حول محور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت بوده و با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از مردم خواست در ضدعفونی منازل و معابر اسراف و افراط نکنند وهمچنین ابراز نمود: رسانه ها بخصوص صدا و سیما در این ایام بیایند به کارهای خیر و خداپسدانه مردم بیشتر مانور داده و بپردازند تا آرامش بهتری از جهت روحی و روانی در مردم حاکم شود.

برخی افراد سودجو نمی گذارند اقلام پزشکی راحت تر به دست مردم برسد

دکتر مهدی شادنوش نیز در این دیدار اظهار کرد: اطلاعات و آگاهی آیت الله فلاحتی از جریانات روز و موضوعات استان برایمان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ماموریت ما در استان انسجام کادرهای پزشکی و جذب امکانات لازم و پیگیری امور است، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو نمی گذارند داروها و اقلام پزشکی راحت تر به دست مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا تعداد بیماران مبتلا به کرونا کاهش یابد، خاطرنشان کرد: این ویروس وقتی وارد بدن انسان می شود، حدودا ۲ هفته طول می کشد تا علائمش را نشان دهد؛ لذا نیاز است مردم دقت های لازم را داشته باشند و با دوستان ما همکاری کنند.

شادنوش با بیان اینکه برخی سیاسیون اصلا درک درستی از شیوع این ویروس ندارند، گفت: این موضوع کرونا یک جنگ تمام عیار است و ما نیازمند حمایت معنوی حضرتعالی و سایر بزرگان هستیم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان افزود: اگر خیلی خوش شانس باشیم و طبیعت هم به کمک ما آید، تا پایان اردیبهشت ۹۹ پرستاران و پزشکان ما درگیر این بیماری در بیمارستانها خواهند بود.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از به ثمر نشستن زحمات کادرهای پزشکی در دفع کرونا از جامعه اظهار داشت: ان شاالله با دعای خیر شما و مردم عزیزمان به زودی از بحران پیش آمده عبور خواهیم کرد.

دکتر محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به بیان آخرین گزارشات و اقدامات انجام شده پرداخت.