با حضور استاندار گیلان؛
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۱۴:۰۰ چاپ

به مناسبت دهه فجر سه واحد صنعتی با حضور استاندار گیلان در شهرک صنعتی سفیدرود رشت افتتاح شد.

 

گیل خبر/ همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر، سه طرح صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت با حضور دکتر زارع افتتاح شد و دو طرح دیگر نیز با حضور نماینده عالی دولت در گیلان در شهر صنعتی رشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مجموع با بهره برداری از این طرح ها شامل کارخانه خوراک طیور، واحد مونتاژ تراکتور، واحد تولید بتن آماده، واحد تولید محصولات بهداشتی و پاک کننده و نیز واحد تولید انواع پارچه برای ۲۱۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

برای اجرای این پروژه ها افزون بر 44 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

در دهه مبارک فجر امسال با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی، ۹۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

اعتبار این میزان پروژه بالغ ‌بر دو هزار و 459 میلیارد تومان است که از این مبلغ یک هزار و 521 میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی است.

این پروژه ها از لحاظ مبلغ 33 درصد بیشتر از سال گذشته است.

 

احمد علی شهیدی ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر در خصوص اهمیت صنایع کوچک و جایگاه آن گفت: صنایع کوچک به دلیل کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشورهای توسعه ‌یافته شناخته می شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ادامه داد: بسیاری بر این باورند که غول‌های صنعتی چرخ اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته را می‌گردانند اما این در حالی است که صنایع کوچک نقش مهمی در اقتصاد این کشورها ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت در صنایع کوچک و متوسط در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل در کشور، به منظور توسعه فعالیتهای اشتغال‏زا، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‏اند تا بتوانند در برنامه‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور نقش موثر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاران رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در شهرک های صنعتی داشته باشند، اظهار کرد: گیلان به دلیل نزدیکی به پایتخت ، وجود آزاد راه و راه آهن ، یکی از مستعد ترین استانهای کشور برای توسعه صنایع کوچک و خرد است .

شهیدی با ذکر اینکه توسعه صنایع کوچک درنهایت موجب رشد مناطق مختلف می‌شود، افزود: یکی از سیاست ها این است تا با کمک بخش‌های دیگر اقتصادی، مجموعه‌ای از خدمات را به صنایع کوچک ارائه ‌دهیم تا انگیزه کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در این زمینه افزایش پیدا کند .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code