دکتر سید عارف عابدین نجفی شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از آغازین روزهای شیوع و انتشار ویروس کرونا در بندر انزلی پس از برگزاری جلسه شورای سلامت در فرمانداری این شهرستان و تاکیدات فرماندار و دادستان انزلی تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی به مردم در جهت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک در سطح شهر انزلی اتخاذ و به مرحله اجرا در آمد.


گیل خبر/ دکتر نجفی با اشاره به اختصاص یک بخش 50 تختخوابی از بیمارستان شهید بهشتی انزلی برای خدمات رسانی به افراد مشکوک به این ویروس افزود:با توجه به سرعت انتقال و انتشار این ویروس خطرناک تا کنون 73 بیمار حاد تنفسی مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان انزلی بستری شده بودند که پس از طی مراحل درمان 33 نفر از آنان مرخص و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه بیش از پیش به بهداشت فردی توسط مردم و شستشوی مداوم دست و صورت تاکید کرد:افراد سالخورده و کسانی که زمینه بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و بیماری‌های ریوی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بوده و حتی المقدور نباید از خانه خارج شوند.

وی با اشاره به افزایش میزان مراجعات مردم به مراکز پزشکی تصریح کرد:از کلیه شهروندان تقاضا داریم از خانه های خود جز در مواقع ضروری خارج نشده و از هرگونه تجمع در هرمکانی پرهیز کنند تا با این کار کمک قابل توجهی به کادر زحمتکش بهداشت و درمان شهرستان انزلی کرده و سلامت خود و خانواده شان را به خطر نیاندازند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انزلی با اشاره به توزیع بیش از 18 هزار ماسک رایگان در داروخانه های بندر انزلی در بین شهروندان یادآور شد:از روزهای آینده با تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده کافی از واحدهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی، ماسک و پد های ضدعفونی به اندازه کافی در بین تمامی داروخانه های سطح شهر و روستا در بندر انزلی توزیع و مردم می توانند بدون هیچ گونه تجمع و مشکلی آنها را تهیه و در جهت حفظ سلامت خود و خانواده شان استفاده کنند.

دکتر نجفی با اظهار تشکر از تلاش‌های بی وقفه فرماندار و دادستان شهرستان بندر انزلی همچنین خاطر نشان کرد:جا دارد از تلاش های بی وقفه پرسنل ناوگان شمال نیروی دریایی، سپاه پاسداران و شهرداری بندر انزلی که در جهت ضدعفونی کردن معابر تلاش های بی وقفه و قابل توجهی داشتند تشکر کنم.
وی ادامه داد:ازکلیه پرسنل شبکه بهداشت و درمان، کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان و همچنین درمانگاه های بخش خصوصی که در اوضاع حساس کنونی یار و مددکار شبکه بهداشت و درمان شهرستان بودند کمال تشکر و امتنان را دارم.