در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا؛
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۲۲:۴۱ چاپ

سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا از راه اندازی اکیپ های پزشکی برای ویزیت بیماران بدحال در شهر صومعه سرا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.


گیل خبر/ فرماندار شهرستان صومعه‌سرا عصر چهارشنبه گفت : از انجاییکه محل تجمع افراد بستر اماده ای برای اشاعه ویروس کرونا می باشد با راه اندازی اکیپ های پزشکی درمان خانگی در شهر در صدد هستیم با ویزیت بیماران بد حال در منزل از ابتلا یا اشاعه ویروس کرونا در حد مقدورات جلوگیری کنیم.

وی گفت : بدین منطور دو تن از پزشکان زحمت کش شهر بنامهای آقایان دکتر عدالت طلب ودکتر مقدم اعلام امادگی کرده اند تا از پنج شنبه شب ساعت ۸ در منزل بیماران بد حال متقاضی حضور پیدا کرده و برای ویزیت بیماران به منزل انها مراجعه کنند.

سید محمدی افزود: نحوه برقراری تماس شهروندان توسط اطلاعیه های ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان در سایت اطلاع رسانی فرمانداری به شهروندان اعلام می گردد.

سید محمدی در ادامه گفت : از انجاییکه ازدحام بیماران در مطب ها خود مخاطرات بیشتری ایجاد می کند از پزشکان محترم شهرستان دعوت می کنیم در اجرای این طرح همکاری داشته باشند بدیهی است وسیله نقلیه اماده به همراه راننده وهمراهان مطلع در کنار پزشکان خواهد بود.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با اشاره به وصعیت شهرستان در خصوص ویروس کروناافزود : بیمارستان شهرستان اماده سرویس دهی به همشهریان صومعه سرایی است واز چندی پیش نیز تعداد ۲۱ بیمار مبتاا به انفلو انزا بستری شده اند که دو نفر که حالشان نسبتا وخیم است مشکوک به کرونا هستند که ازمایش انها هنوز پاسخ مثبت نداده است.

وی گفت از امروز صبح ۴ نفر از بیماران یاد شده وصعیت عمومی بهتری پیدا کرده وترخیص شدند.
 
سید محمدی گفت انچه که نیاز داریم ملزومات بهداشتی مورد نیاز بیمارستانی برای کادر وبیماران است که به شدت کمبود داریم. وی از مردم خواست ضمن بیشتر کردن مراقبتهای بهداشتی فردی هرگونه نگرانی واسترس را از خود دور کنند.

سید محمدی گفت : مردم نباید امنیت روحی وروانی خود را از دست بدهند با رعایت بهداشت فردی ومراقبت از خود تا حد زیادی می توانیم سلامت خود را تصمین کنیم به همین منطور از حضور بی مورد در بیرون ویا مکانهای مجتمع وپرتردد حتما خود داری شود.

وی در پایان از پزشکان وپرستارانی که امروز در خط اول بحران پیش امده ایثارگرانه تلاش میکنند تشکر کرده وافزود: از همشهریان عزیز تقاضا داریم صمن حفظ سلامتی در صورت بروز علایم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه کنند