رئیس دانشگاه عوم پزشکی گیلان خبر داد:
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ ۱۲:۵۹ چاپ

رئیس دانشگاه عوم پزشکی گیلان از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا در گیلان گفت: این کارگروه برای اطلاع رسانی تشکیل شده است.

گیل خبر/ ارسلان سالاری در گفت وگویی با بیان اینکه کسانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آن‌ها به مردم اعلام می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مردم نگران نباشند، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H ۱ N ۱ که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است. ضمن اینکه هنوز با مواردی از بیماری ضعیف‌تر از آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابتی ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد، گفت: مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: آمار‌هایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می‌کنند، صحیح نیست و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان صادقانه هر موردی از کروناویروس را که اثبات شود، به مردم اعلام می‌کنند.

سالاری از مردم گیلان خواست نگران نباشند و ابراز امیدواری کرد همان طور که شیوع آنفلوانزا در پاییز امسال مهار شد، این بیماری نیز کنترل می‌شود.

وی از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: این کارگروه که برای اطلاع رسانی تشکیل شده است، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

سالاری از تمامی اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای استان خواست تا در مسیر آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کنند و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

 

 

ایسنا