گیل خبر/ سرویس سیاسی: با توجه به اینکه چیزی به آغاز رای گیری انتخابات مجلس باقی‌نمانده، طی تماسی با سید ولی اله عظمتی کاندیدای این دوره انتخابات مجلس حوزه رشت به گفتگو پرداختیم.

✔️  آقای عظمتی به نظر شما یک نماینده خوب باید چه ویژگیهای داشته باشد؟

نماینده باید صدای مردم را بشنود، برای مردم خدمتگزار باشد و جسارت گرفتن حق را داشته باشد، صداقت با مردم و شفافیت باید در اولویت های کاری یک نماینده باشد. اگر خطایی میکند باید تاب عذرخواهی از مردم را داشته باشد، وقتی اسم نماینده را یدک می‌کشیم پس باید یک نماینده واقعی برای مردمی باشیم که به ما اعتماد کرده اند، متاسفانه خیلی از مدیران و نمایندگان، مردم را از یاد برده اند و خدمتگزار خانواده خود شده اند، مردم این ها را می‌فهمند و می دانند برخی ها چگونه در حال ماهی‌گرفتن از آب گل آلوده هستند.

✔️ با شناختی که از رشت دارید به نظر شما مردم رشت از نمایندگان خود چه انتظاراتی دارند؟

مردم رشت لیاقت بهترین ها را دارند. زمانی شهر اولین ها بودیم اما امروز جایگاه خود را از دست داده ایم. مردم به خوبی تشخیص می دهند که چه بر سر شهرشان آمده است. مردم این شهر به نمایندگانی نیاز دارند که بتوانند شهر را در مسیر توسعه قرار دهند، وقتی برف نیم متری تبدیل به بحران می شود پس بدون شک مردم فراموش شده اند و این اتفاقات دل مردم را می شکند.

✔️ فضای انتخابات امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم جای تاسف است که ناکارآمدها سعی دارند وارد میدان شوند، اگر خوب بودند بی تردید شرایط امروز این شهر این چنین نبود اما می بینیم که قدرت چشم افراد را کور کرده و حاضر نیستند فرصت را به دیگران بدهند. آنهایی که سالها در عرصه بودند چه کاری برای این شهر انجام داده اند؟ برخی به اسم شهر فقط جیب خود را پر کرده اند و مردم را از یاد برده اند.

✔️ اگر بخواهید یکی از ویژگیهای متمایز خودتان نسبت دیگر رقبا را بگویید، آن ویژگی چیست؟

خون من با این شهر گره خورده است، سالها در رشت زندگی کرده ام،خدمت کرده ام، کوچه به کوچه این شهر را می شناسم و با فرهنگ و شرایط رشت آشنایی کامل دارم، فرماندار این شهرستان بوده ام و دغدغه ها مردم را بخوبی درک می‌کنم. هدف من تغییر است، من خدمتگزار این مردم بوده ام و خواهم بود.