دور دوم مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین با صدرنشینی اساتید بزرگ شطرنج ایران ، گرجستان ، ارمنستان و جهموری آذربایجان در رشت پیگیری شد.

گیل خبر/ در دومین دور از هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین، مسعود مصدق پور و امیررضا پور رمضانعلی دو استاد بزرگ شطرنج ایران، آرش طاهباز دیگر شطرنجباز ایرانی به همراه گیگا کاپارادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان ، لئون بابوجیان استاد بزرگ ارمنستان ، آذر میرزایوف و مسترادین اسکندروف از جمهوری آذربایجان برابر حریفان خود به برتری رسیده و در صدر جدول قرار گرفتند.

در دیدارهای مهم برگزار شده از دور دوم این رقابت ها و در جدول گروه اول با حضور اساتید و شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ ، الکساندر اودوکیموف استاد بزرگ روسیه که در دور اول برابر شطرنجبازی از ایران به نتیجه مسوای دست یافته بود، توانست مهدی عدالتخواه دیگر شطرنجباز ایرانی را شکست دهد.

همچنین در دیگر دیدارهای مهم از دور دوم این رقابت ها ، مسعود مصدق پور و امیررضا پوررمضانعلی دو استاد بزرگ شطرنج ایران به ترتیب برابر اتابک اسدی و رامین شیرپور دیگر شطرنجبازان ایرانی به برتری دست یافتند.

همچنین مصرات الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان برابر محمد آکو کاردو از عراق به برتری رسید ، لئون بابوجیان از ارمنستان موفق شد پویا محمدی دیگر شطرنجباز ایرانی را شکست دهد و واگار رسولوف دیگر شطرنجباز جمهوری آذربایجان موفق شد حمیدرضا ابراهیمی از ایران را مغلوب کند.

در سایر دیدارهای مهم دور دوم نیز ، گیگا کاپارادزه استاد بزرگ شطرنج گرجستان موفق شد مهیار درودیان از ایران را شکست دهد و آرش طاهباز از ایران برابر هموطن خود وصال حمیدی به پیروزی رسید تا این شطرنجباز نیز با دو پیروزی متوالی جزء صدرنشینان باشد.

همچنین آذرمیرزایوف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان برابر بورسا تسلیمی از ایران به برتری رسید ، گئورگ هاراتجیان از گرجستان موفق شد پرنیان قمی از ایران را شکست دهد و بازی لوری چیکارادزه از گرجستان با سلیمان سلیمانی از ایران با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید است، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت دارند.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه می یابد که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف ، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء می شود.

ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code