آخرین خبر روند برق رسانی در استان گیلان :
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۲۰:۰۱ چاپ
برق دار شدن 193 روستای گیلان / تنها 8 روستای بدون برق در شهرستان رودسر باقی مانده است

گیل خبر/ 25 بهمن 98 مهندس همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بهمراه مهندس غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با حضور در مناطق آسیب دیده ناشی از بارش شدید برف ، از نزدیک بر فرآیند رفع خاموشی ها نظارت کردند .

مهندس حائری و مهندس رخشانی ضمن حضور در امورهای توزیع برق آستانه اشرفیه ، لاهیجان ، رودسر و اداره توزیع برق کوچصفهان از نزدیک در جریان فعالیت های اکیپ های توزیع برق گیلان و اکیپ های امدادی استانهای معین قرار گرفتند .

مهندس حائری همچنین با حضور در فرمانداری شهرستان رودسر ضمن ارائه آخرین وضعیت خاموشی ها در استان گیلان خاطر نشان کرد: در مرکز استان و مناطق جلگه ای تقریبا تمامی خاموشی ها رفع شده است همچنین 193 روستای گیلان برقدار شدند و تنها 8 روستای بدون برق در شهرستان رودسر باقی مانده است.

وی با بیان آخرین وضعیت فعالیت گروه های عملیاتی صنعت برق در استان گیلان گفت: با بازگشایی راه های دسترسی که در اثر بارش سنگین برف، مسدود شده بود، برق 193 روستای شهرستان رودسر وصل شد و تلاش برای برقدار کردن 8 روستای باقی مانده این شهرستان نیز ادامه دارد.

برپایه این گزارش، در حال حاضر بیش از 1000 نفر در قالب 360 اکیپ عملیاتی برق در استان گیلان در حال تلاش هستند تا برق مناطقی که در اثر بارش برف قطع شده بود، دوباره متصل شود.

براین اساس، تاکنون مهمترین مشکل اکیپ ها، مسدود بودن راه ها خصوصا در حوزه روستایی و کندی تردد در حوزه شهری بود که باعث کند شدن فعالیت ها می شد.

اکنون و با بازگشایی راه ها، کار تعمیر شبکه های آسیب دیده با سرعت در حال انجام است.