شانا و اعتماد دوباره به خانواده رنجبر!
۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ۱۳:۰۲ چاپ

گیل خبر/ سرویس سیاسی: هرچند شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گیلان به عنوان شاخص ترین جریان اصولگرا در انتخابات جاری کاندیداهای خود را در چندین شهرستان استان اعلام کرده است، اما هنوز اختلافات برای انتخاب کاندیدای نهایی در بعضی شهرستان ها مانع از انتخاب افراد در بعضی شهرستان ها شده است.
صومعه سرا یکی از همان شهرستان ها است که اصولگرایان هنوز کاندیدای خود را معرفی نکرده اند. در دو دوره گذشته انتخابات نیز نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان حاضر به معرفی کاندیدای نهایی خود نشدند و در واقع غیرسیاسی ترین انتخابات ادوار صومعه سرا برگزار شد.
در دوره گذشته قبل از انتخابات به نظر می رسید رقابت اصلی بین کاظم دلخوش و حمیدرضا خصوصی ثانی باشد که هیچ کدام از این دو هرچند چندان نزدیک به این دو جریان نمی دیدند اما چندان نیز در تقابل با جناح های حاکم بر انتخابات حرکت نمی کردند. شاید از همین منظر بود که دو جناح تصمیم گرفتند از انتخاب سیاسی بین دو کاندیدا در آن دوره پرهیز کنند.
اما در انتخابات دوره یازدهم به نظر می رسد اصولگرایان تصمیم دارند کاندیدای رسمی خود را اعلام کنند و باتوجه به دوقطبی احتمالی دلخوش و رنجبرچوبه به نظر می رسد محمدنقی رنجبر انتخاب نهایی آن ها باشد. هرچند عدم اجماع روی گزینه نهایی موجبات تشتت در این جریان را نیز فراهم کرده است. طوری که شاید این گونه استنباط کرد که اصولگرایان نسبت به موفقیت رنجبر با شک و تردید نگاه می کنند. هرچه باشد رقیب جدی انتخابات کاظم دلخوش است که بعد از سه بار پیروزی در انتخابات مجلس همچنان به عنوان شانس نخست انتخابات معرفی می شود.
محمد نقی رنجبر فرزند نماینده ادوار صومعه سرا و رئیس حزب موتلفه این شهرستان است. او به عنوان یک قاضی دادگستری به مقام های ریاست دادگستری در چندین شهرستان استان دست یافته است. از دوره هفتم به بعد ستاره اقبال رنجبر پدر در صومعه سرا کاهش یافت، اما در انتخابات جاری ردصلاحیت شجاع اسرارپوش نفر دوم انتخابات پیش که او نیز یک قاضی دادگستری است بر افزایش آرای رنجبر افزوده و او را امیدوار کرده است. هرچند به نظر نمی رسد به مانند دوره قبل شاهد ائتلاف این دو قاضی باشیم. البته در این وضعیت بعید به نظر می رسد که حمایت اسرارپوش از رنجبر نیز منجر به ریخته شدن تمام آرای وی به سمت فرزند نماینده ادوار صومعه سرا شود. هرچه باشد در جمع حامیان اسرارپوش عده ای معتقدند که بیشترین سود از این جریان به نفع رنجبر است و این مساله ای نیست که مایل باشند به سمت وی گرایش پیدا کنند.
در شهرستان هایی مثل صومعه سرا حمایت بعضی کاندیداهای غائب و همچنین شخصیتها بیشتر از جریانات سیاسی تاثیرگذار است. ولی اگر این بار اصولگرایان کاندیدایی معرفی کنند به نظر می رسد تصمیم گرفته اند که در یکدست کردن کرسی های مجلس تلاش بیشتری کنند. برای این جریان دلخوش نمی تواند گزینه مناسبی باشد. چون هرچه است او در همین مجلسی که هست بدون تمایل به گرایش فراکسیون خاصی از نفوذ مناسبی در مجلس برخوردار است. در این میان رنجبر پسر شاید بیشترین نزدیکی با افکار آن ها را داشته باشد و البته عقبه خانوادگی وی نیز متمایل به این جریان است. شاید نیز رقیب بهتری چون او برای رقابت با دلخوش پیدا نمی کنند.