حاشیه های وزنه برداری جام نامجو؛
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۶:۰۹ چاپ

گیل خبر/ به نقل از جی پلاس؛ مسابقات وزنه برداری جام فجر با همه حواشی ای که داشت به پایان رسید. خوب یا بد شاید مهم این بود که فدراسیون ایران میزبان این رقابت ها بود و توانست تقریبا 30 ورزشکار از 13 کشور را راهی شهر رشت کند. آن هم در شرایطی که خیلی از مسابقات ورزشی از جمله مسابقات کشتی در ایران لغو شده است. با همه این تفاسیر مسائلی وجود داشت که بدون شک گوشزد کردن آنها به مسئولان می تواند برای میزبانی های بعدی مثمر ثمر باشد.

تیزر حاشیه ساز

گام ابتدایی برای اینکه میزبانی در رشت زیر سوال برود ساخت تیزری با عنوان"تیزر جام فجر" بود. تیزری که در آن از چهره وزنه بردارانی استفاده شده بود که اصلا در این رقابت ها حضور نداشتند. مثل لاشا تالاخادزه گرجستانی که قویترین مرد جهان است. بهتر بود مسئولان برگزار کننده این رقابت ها از چهره افرادی استفاده می کردند که هم جوانتر هستند و هم قرار بود در این رقابت ها وزنه بزنند.

بنر اشتباهی

بعد از اشتباه تایپی در پوستر و لوگوی دومین دوره جام فجر در اهواز و غلط تایپی در طراحی لوگوی فدراسیون وزنه برداری «fedaration» این بار نوبت به پوستر پنجمین دوره جام فجر رسیده بود تا به لیست پوسترهای غلط دار وزنه برداری ایران اضافه شود.

واقعا کسی در استان گیلان نبود که بگوید استفاده از واژه «champion» اشتباه است و باید از واژه «championships» استفاده شود؟! اولی به معنای «قهرمان» است و دومی، «مسابقات قهرمانی» معنی می دهد. این دیگر اسمش غلط تایپی نبود!

یک "ست " کامل وزنه برداری نداشتیم؟

تصاویر ارسالی از رشت نشان می دهد که در این مسابقات از وزنه هایی استفاده شده است که از همان وزنه ها در تمرینات استفاده شده است. سیصد میلیون هزینه برای جایزه این رقابت ها در نظر گرفته شده بود، اما آیا بهتر نبود که از " ست" های خوب و تمیز در این رقابت ها استفاده شود؟ ضمن اینکه از دو برند تولید کننده لوازم وزنه برداری برای این رقابت ها استفاده شده بود که خودش هم جای تعجب دارد.

خبرنگارانی که جایگاه نداشتند

هرچند که مسئولان برگزار کننده این رقابت ها از هیچ خبرنگاری برای پوشش این رقابت ها دعوت نکرده بودند اما همان تعداد خبرنگاری که خودشان با هزینه شخصی راهی رشت شده بودند هم هیچ جایگاهی در سالن نداشتند. اصلا جایی برای آنها تعبیه نشده بود و اصلا مشخص نشد خبرنگارانی که از سایر کشورها آمده بودند (اگر به رشت رفته باشند) در کدام جایگاه قرار گرفتند.

فقط 29 وزنه بردار

در شرایطی که تا پیش از این رقابت ها خبر دقیقی از کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها نبود در نهایت و طبق آمار 13 کشور وزنه برداران خودشان را راهی این رقابت ها کرده بودند.آن هم نه از کشورهای خیلی مطرح در رشته وزنه برداری. در مجموع 29 ورزشکار راهی رشت شده بودند که 7 نفر از آنها هم ورزشکاران ایرانی بودند. این نشان می دهد که سطح مسابقات از درجه بالایی برخوردار نبود.

چرا هیچ ورزشکار گیلانی در این مسابقات نبود؟

معمولا رسم بر این است که در هر مسابقه ای از قهرمانان و پیشکسوتان آن شهر یا استان تجلیل به عمل می آید. نکته جالب اینجاست که برای این رقابت ها هیچ ورزشکاری از استان گیلان وزنه نزد. ضمن اینکه جایگاهی برای شان پیشکسوتان، به خصوص پیشکسوتان وزنه برداری در نظر گرفته نشده بود تا این اتفاق بدجور توی ذوق بزند.

به گزارش جی پلاس، در پایان این رقابت ها، تیم ملی وزنه برداری ایران که با هفت ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور یافته بود، با کسب ۱۰ مدال طلا، چهار مدال نقره و دو مدال برنز (علی هاشمی ۳ طلا، امیر حقوقی 3 نقره، علی داوودی سه طلا، کیانوش رستمی ۱ طلا، رضا دهدار 1 نقره، حسین سلطانی ۲ برنز، حافظ قشقایی ۳ طلا) در مجموع ۴۶۶ امتیاز، عنوان قهرمانی پنجمین دوره مسابقات جام فجر را از آن خود کرد.

همچنین تیم ملی وزنه برداری عراق با مجموع ۲۴۵ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و تیم وزنه برداری اندونزی نیز که شش مدال طلا در این رقابت ها کسب کرد با مجموع ۲۴۱ امتیاز در رتبه سوم تیمی مسابقات جام فجر قرار گرفت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code