مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۲۴ چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: ۴۶۶ اثر به جشنواره عکس خبری استان ارسال شد و پس از پایان داوری آثار سه عکاس برتر و پنج عکاس شایسته تقدیر معرفی شدند.

گیل خبر/ فیروز فاضلی روز چهارشنبه اظهار داشت: این تعداد عکس از سوی۳۴ عکاس از شهرهای رشت، آستارا، انزلی، لاهیجان، رضوانشهر و رودسر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت آثار ۱۳ عکاس به مرحله پایانی راه یافت.
وی اظهار داشت : آثار ارسالی با مضامین اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی به دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری رسید که توسط محمد علی برنو، مجتبی محمدی و محمود رضا فتاحی از عکاسان خبری مطرح استان داوری و در نهایت چهار اثر انتخاب شد.
وی تصریح کرد: نمایشگاه جشنواره عکس خبری استان روز شنبه ۱۹ بهمن ماه با ۳۶ عکس از آثار ۱۳ عکاس گشایش خواهد یافت و برترین های جشنواره تجلیل می شوند.
فاضلی با اشاره به اینکه آثار ارسالی می باید در بازه زمانی اول فروردین تا دهم دیماه امسال در یکی از نشریات مکتوب و یا مجازی استان منتشر می شدند، تصریح کرد: شرکت کنندگان در جشنواره را متولدین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۰ تشکیل می‌دهند و میانگین سنی این افراد نیز ۳۰ سال است که نشان از جوانی و پویایی این گروه از اهالی رسانه دارد.
وی یادآور شد: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف جشنواره یادشده است.
نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان با توجه به لزوم برجسته سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی، رسانه‌ای و اجتماعی، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار شده است.

 

ایرنا