سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: سهراب مرادی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در مسابقات غرب آسیا حضور می یابد.

محمدحسین برخواه روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا در رشت اظهار داشت: از هفته آینده اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات وزنه برداری غرب آسیا برپا می شود و با توجه به برطرف شدن آسیب دیدگی سهراب مرادی، این وزنه بردار نیز برای شرکت در رقابت های غرب آسیا در این اردو حضور خواهد یافت .

وی افزود: خوشبختانه مرادی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و با درخشش در مسابقات وزنه برداری غرب آسیا می تواند یک گام محکم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بردارد البته وزنه برداران دیگری نیز همچون علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در ۱۰۹+ کیلوگرم از دیگر شانس های وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه المپیک بشمار می ورند اما ما فقط دو سهمیه در المپیک داریم.

وی به پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری جام فجر نیز اشاره و ادامه داد: خوشبختانه قهرمانان خوب و شناخته شده ای در این دوره از مسابقات حضور یافته اند که می توان به وزنه بردار ۶۱ کیلوگرمی اندونزی و وزنه بردار فوق سنگین ارمنستان اشاره کرد و همچنین تیم عراق نیز با برترین وزنه برداران خود در این دوره از رقابت ها حضور یافته است.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری بیان کرد: با توجه به شرایط موجود، سطح کیفی و فنی پنجمین دوره مسابقات جام فجر گرامیداشت مرحوم نامجو، بالاتر از سایر مسابقات گزینشی المپیک است که در چند ماه اخیر برگزار شده و ما در آن رقابت ها حضور یافته ایم و خوشبختانه کیفیت این رقابت ها مطلوب تر است.

برخواه اضافه کرد: میزانی این دوره از رقابتها نیز در حد بسیار بالایی است و طی دو روز گذشته این مسابقات به بهترین نحو برگزار شده که در این راستا مسئولان هیات وزنه برداری و اداره ورزش و جوانان گیلان و همچنین سایر مسئولان این استان برای میزبانی باشکوه این رقابتها، زحمات زیادی کشیده اند.

وی به درخشش قشقایی در این دوره از رقابت ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: البته وزنه برداران ما نیز تا حدی شرایط مناسبی برای حضور در این رقابت ها را دارند و در روز اول نیز، قشقایی مدال طلا و عنوان قهرمانی را کسب کرد و برای اولین بار بود که این وزنه بردار در دسته ۶۱ کیلوگرم در مسابقات رسمی و بین المللی روی تخته رفت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری تصریح کرد: البته رکورد ثبت شده قشقایی در این رقابت ها ، ۲۰ کیلوگرم نسبت به رکوردش در وزن ۵۵ کیلوگرم افزایش داشته و عملکردش نیز خوب و راضی کننده بود اما برای مسابقات قهرمانی آسیا که تا دو ماه دیگر در قزاقستان برگزار می شود، باید رکوردش را افزایش دهد تا شانس کسب مدال داشته باشد.

برخواه یادآور شد: اکثر قهرمانان جهان در دسته های سبک وزن در قاره آسیا حضور دارند و برای کسب مقام و مدال باید رکوردهای خوبی را ثبت کرد و امیدواریم که قشقایی این امر را انجام دهد تا در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکو برود و همچنین سایر وزنه برداران ما نیز در این رقابت ها بدرخشند.

پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری بین المللی جام فجر گرامیداشت مرحوم محمود نامجو از غروب یکشنبه با حضور ۳۴ وزنه بردار از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ارمنستان، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کامرون، اندونزی، عراق، اردن، قرقیزستان، مغولستان، نروژ و ترکیه برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت آغاز شد.

وزنه برداران حاضر در این دوره از رقابت ها در هفت وزن المپیکی شامل ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم به رقابت می پردازند و در نهایت آنانی که امتیاز لازم را کسب کنند، جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را بدست می آورند.

این دوره از رقابت ها عصر امروز با معرفی وزنه برداران برتر اوزان ۱۰۹ کیلو و ۱۰۹+ کیلوگرم در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت پایان می یابد.