براین اساس دسترسی این سامانه از طریق بخش «سامانه خدمات الکترونیکی مجوزهای شهرسازی» در پرتال خدمات الکترونیک سازمان با آدرس https://eservice.anzalifz.org/ امکان پذیر می باشد و کاربران می توانند با ورود اطلاعات مربوط به شماره پروانه، شماره پرونده و پلاک ثبتی نسبت به استعلام اصالت پروانه ساختمانی خود اقدام نمایند.
لازم به ذکر است پیش از این نیز امکان پیگیری وضعیت پرونده های شهرسازی از طریق زیرسیستم دیگری نیز فراهم گردیده بود که کاربران می توانستند با ورود شماره پرونده و پلاک ثبتی از وضعیت پرونده های خود در حوزه شهرسازی اطلاع یابند.
سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای الگوی موفقی از ارائه خدمات دولت الکترونیک، توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارائه این گونه خدمات در سطح منطقه را به عنوان یک راهبرد اصلی سازمان در دستورکار قرار داده تا امکان انجام امور اداری مرتبط با فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در هر زمان و مکان بدون الزام مراجعه فیزیکی، کاهش هزینه های مالی و زمان صرف امور اداری و رعایت حقوق شهروندی در بستر اینترنت فرآهم شود.