گیل خبر/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک صد و هفتمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره هفته تعاون اظهار کرد: امیدواریم تعاون در کشور به جایگاه واقعی خود دست پیداکرده و خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه کند.

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه خدمات سازنده اعضای شورای رشت به شهروندان با دوستی و وفاق تحقق پیدا می کند، افزود: تا پایان عمر شورای پنجم فرصت چندانی در اختیار نداریم و باید به گونه ای عمل شود که رضایت پروردگار و خشنودی شهروندان را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری ها مظلوم ترین تشکیلات اداری هستند، گفت: شهرداری حکم پدر خانواده را دارد که باید هم درآمدزایی و هم هزینه ها را پرداخت کند.

حاجی پور با اشاره به اجرای پروژه پارک آبی در رشت بیان کرد: برای انجام کارهای بزرگ نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و در این راه نیازمند حمایت تمامی دستگاه ها بوده و باید امنیت روانی برای فعالیت شهروندان ایجاد شود.

رشت نقشه راه مشخص ندارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای گزارش عملکرد خادمان مردم است، اظهار کرد: نگاه مردم داشتن شهردار و استاندار بومی بود اما به هر دلیلی این موضوع تحقق پیدا نکرد و امیدوارم با عملکرد مناسب و صحیح رضایتمندی مردم فراهم شده و غیربومی ها را غیرخودی فرض نمی کنیم.

احمد رمضانپور با بیان اینکه طی دو سال اخیر انتظارات به حق شهروندان از اعضای شورا برآورده نشد، افزود: اعضای شورا در سه مرحله از انتخابات داخلی شورا نشان دادند که در کنار هم و متحد هستند و این مهم در جریان انتخاب حاج محمدی و اسماعیل حاجی پور کاملاً قابل رؤیت است.

وی با تأکید بر اینکه فراکسیون پنج و ۶ در شورا به یک جمع یازده نفره رسیده است، گفت: یقیناً اگر غفلت کنیم با معضل و مشکلات فراوانی مواجه می شویم و معتقدم با اتحاد و همدلی می توانیم رشت را در مسیر توسعه رهنمون کنیم.

رمضانپور با انتقاد از اینکه رشت نقشه راه مشخص ندارد، تصریح کرد: متأسفانه طی سال های اخیر این مهم مغفول مانده و از شهردار رشت انتظار داریم برای مدت زمان باقی مانده از عمر شورای پنجم رشت نقشه راهی مشخص اعلام و اعضای شورا از آن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه با لایحه تفویض اختیارات پیرامون ماده ۱۶ و ۱۷ به شهردار رشت مخالف هستم، افزود: بر اساس لایحه ارسال شده از سوی شهرداری رشت موضوع واگذاری تفویض اختیارات پیرامون هزینه کردهای مواد ۱۶ و ۱۷ (کمک مالی) به شخص شهردار مطرح شده که بنده با این موضوع مخالف هستم.

رمضانپور با تأکید بر اینکه شهردار رشت با دغدغه های کاری فراوانی مواجه است، بیان کرد: معتقدم این اعتبار باید در امور عام المنفعه هزینه شود.

گلایه عضو شورای رشت از عدم توانایی اش در راستای ورود نیروی جدید به شهرداری رشت   

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورا در انتخابات هیئت رئیسه شورای رشت برای پُست و مقام له له می زنند، اظهار کرد: بنده به عنوان یک پاکبان و پدیده انتخابات وارد صحن شورای رشت شدم و در شورا فضای رفاقتی حاکم نیست.

محمدحسن علیپور با تأکید بر اینکه در صحن شورای رشت بنده نمی توانم یک نیرو وارد شهرداری رشت کنم، افزود: چه طور برخی از اعضای شورای رشت دائماً در حال ورود دادن نیرو به مجموعه شهرداری هستند اما بنده نمی توانم یک نیروی جدید و یا یک مدیری را جابجا کنم و از این بابت بسیار گلایه دارم.

برای ارائه توضیحات عازم وزارت کشور شدم

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به حضور خود رد وزارت کشور برای ارائه توضیحات اظهار کرد: اخیراً مطالبی در وزارت کشور مبنی بر اینکه برخی اعضای شورا با توسل به برخی از رسانه ها و جوسازی ها از اقدامات شهردار رشت ممانعت می کنند مطرح شده و از این بابت طی نامه ای به وزارت کشور جهت پاسخگویی فراخوانده شدم.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه انتظار دارم این موضوع توسط رئیس شورا رسیدگی شود، افزود: شهردار رشت باید از این بابت پاسخگو باشند و چنانچه این مطالب توسط یکی از نمایندگان مجلس نیز در وزارت کشور مطرح شده باید به آن بپردازیم.

خروج چهار عضو شورای شهر پس از حضور شهردار از صحن

در ادامه برگزاری جلسه یک صد و هفتم شورا ناصر حاج محمدی شهردار رشت به منظور ارائه توضیح پیرامون پروژه پارک آبی رشت وارد صحن شورا شد که پس از حضور وی سید امیرحسین علوی، رضا رسولی، بهراد ذاکری و فاطمه شیرزاد چهار عضو شورای رشت صحن شورا را ترک کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در انتقاد به ترک جلسه توسط چهار عضو شورای رشت اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی به منظور بررسی پروژه پارک آبی رشت برگزارشده است اما برخی از اعضای شورا از حضور در این جلسات امتناع می کنند.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه شهر رشت دچار عقب ماندگی فراوان است افزود: برای همکاران شورایی که با چنین برخوردهایی موجب بروز مشکلاتی شده اند متأسفم.

پارک آبی هیچ گونه اتصالی با آرامستان رشت ندارد

شهردار رشت نیز با حضور در این جلسه که به واسطه خروج چهار عضو شورا از صحن رسمیت نداشت، اظهار کرد: سرمایه گذار پروژه پارک آبی رشت قصد داشت در ساری سرمایه گذاری کند اما با رایزنی های فراوان موفق به جلب نظر وی به منظور سرمایه گذاری در پروژه پارک آبی رشت شدیم.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه تمامی لوازم موردنیاز پروژه توسط سرمایه گذار خریداری شده است، افزود: سالن سینما، شهربازی، سالن اجتماعات و غیره ازجمله بخش هایی است که با اجرای پروژه پارک آبی در این مجموعه احداث می شود.

وی به مبلغ سرمایه گذاری در این پروژه اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری می شود و پارک آبی هیچ گونه اتصالی با آرامستان رشت ندارد.

 شهردار رشت با انتقاد از برخی رفتارهای سیاسی و جناحی بیان کرد: برخی از افراد تمایل دارند تیم حاج محمدی در رشت عملکرد موفقی نداشته باشد و یقیناً با قهر و قهر بازی نمی توان رشت را مدیریت کرد.

حاج محمدی با اشاره به اینکه تاکنون چندین مرحله از سرمایه گذار پروژه پارک آبی به واسطه تأخیر در اعلام نظر نهایی عذرخواهی کرده ام افزود: از مردم رشت عذرخواهی می کنم اما یقیناً در صورت تکرار این روند سرمایه گذار از سرمایه گذاری در رشت پشیمان می شود.

فارس