گیل خبر/ سرویس سیاسی: بهمن سال گذشته بود که استاندار گیلان در راستای بررسی مشکلات هر شهرستان به صورت میدانی توسط مدیران و خدمت رسانی مضاعف به مردم، بخشنامه سفر هفتگی مدیران کل دستگاه های اجرایی به شهرستان ها را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است:   هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی استانی مکلفند هفته ای یک روز کامل (حداکثر از ساعت 8 صبح تا حداقل 17 همان روز) ترجیحاً یکی از روزهای شنبه، دوشنبه و پنج شنبه را با دعوت فرماندار، در هر یک از شهرستان های شانزده گانه استان حضور یافته و بشرح مفاد آتی، برابر رئوس محورهای تمهیدی توسط فرماندار، به امور مربوطه در آن شهرستان رسیدگی نمایند. هرچند این ابلاغیه منجر به حضور بسیاری از مدیران کل استانی در شهرستان ها شده است اما هنوز مدیرانی هستند که خبری از بازدید آن ها در شهرستان ها موجود نیست. به طور مثال در پرتال  تامین اجتماعی گیلان هیچ خبری مبنی بر بازدید هفتگی مدیرکل از شهرستان ها به چشم نمی خورد. شاید آقای مدیرکل خود را جدا از مدیران اجرایی استان می داند و یا چون خبری از انتخاب رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور نیست میلی برای فعالیت در چهارچوب سیاست های دولت ندارد.
در حال حاضر تامین اجتماعی استان در حال حاضر با 28 شعبه اجرایی ، 7 واحد اقماری و 5 کارگزاری رسمی ( بعنوان یکی از استانهای تیپ یک کشور ) در تمامی شهرهای استان در حال خدمت رسانی و ارائه تعهدات میباشد. امری که ضرورت بیشتر بازدید و نظارت در این اداره را بیشتر نشان می دهد.
گفتنی است حق پرست از زمان سعید مرتضوی به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان منصوب شده است و از معدود مدیرانی است که سابقه مدیریتش به قبل از دولت یازدهم برمی گردد.