نامه 11 نفره به رئیس فدراسیون فوتبال/ فرهام زاهد: دست کسانی که داور را زدند می بوسم!/ ذاکری: وزیر ورزش  را استیضاح کنید
گیل خبر/ سرویس شهری: جلسه 91 شورای شهر رشت به جزء انتخاب شهردار، تحت تاثیر بحث ضعفهای داوری مسابقات تیمهای رشتی سپیدرود و داماش بود. نامه 11 نفره به رئیس فدراسیون فوتبال رضا رسولی نائب رئیس شورا در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اتفاقات بازی داماش و نیروی زمینی و همچنین سپیدرود و نفت مسجد سلیمان   اظهار داشت:امروز در وضعیتی که اخلاق فدای بازی های پشت پرده می شود،در وضعیتی که آرزوهای یک شهر بازیچه ی وجدان های خاموش و پول های کثیف است، در وضعیتی که شفاف ترین رسانه ها در زمینه ای چون ورزش قربانی کج سلیقگی های شخصی می شود،خشم و ناامیدی در لگوی پسران ما بغض و فریاد شده است ودر چنین وضعیتی، آن چه البته به جایی نرسد فریاد است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: سال هاست که فوتبال گیلان،در رشت،انزلی،تالش و جای جای استان نیازمند توجه است و امروز ما که داشته های این شهر را به درستی در این سیر سرمایه گذاری کرده ایم،وظیفه داریم از سرمایه های این مردم با استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی و راهکارهای منطقی دفاع کنیم. رسولی همچنین از تنظیم نامه 11 عضو شورا به رئیس فدراسیون فوتبال برای اشتباهات بازی در اعتراض به روند داوری ها در دیدارهای دو تیم داماش و سپیدرود خبرداد و  از رئیس فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد تا به پرونده های مرتبط به این دو تیم رسیدگی کند. در این نامه که پس از مشکلات داوری در دیدار سپیدرود و نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر و افتضاح داوری در بازی پلی آف لیگ دو مابین داماش گیلان و نیروی زمینی تنظیم و توسط تمامی اعضای شورای شهر رشت امضا شد، آمده است:   بسمه تعالی جناب آقای تاج رئیس محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام پیرو اتفاقات چند روز گذشته، در بازی های تیم های سپیدرود و داماش گیلان که شائبه های بسیاری در افکار عمومی ایجاد کرده است و همینطور وجود اسناد حقوقی متقن در خصوص تبانی در لیگ 2 و نیاز به استیفای حقوق تیم داماش در این مورد، در دفاع از مطالبات طرفداران این تیم و شهروندان شهر رشت، بدین وسیله، اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت از حضرتعالی و فدراسیون تابعه، به عنوان مرجع قضایی ورزش فوتبال در کشور، در وضعیت موجود که خلاء رسانه ی فراگیر بی طرف، موجب اغتشاش در افکار عمومی و نا امیدی بسیار از سلامت فوتبال کشور شده است، انتظار دارد، در اسرع وقت و با حداکثر جدیت و دقت، پیگیر مسائل پیش گفته بوه و از تضییع حقوق این دو تیم پرطرفدار رشت و جریحه دار شدن احساسات هواداران، جلوگیری نمایید. این شورا حق این تیم ها در پیگیری این موارد در مراجع قضایی عالی تر را، در صورت عدم حصول فوری نتایج عادلانه در این پرونده ها، محفوظ می داند و در مراحل آتی از مطالبات حقه ی آن ها حمایت خواهد نمود.       دست تک تک افرادی که در بازی داماش به داور مشت و لگد زدند، می بوسم در این جلسه ، فرهام زاهد پیرامون بازی فوتبال تیم های داماش و سپیدرود اظهار داشت: تعداد اتفاقاتی از این دست در گیلان زیاد مشاهده می شود. دیروز نوبت حذف ملوان بود و امروز داماش و سپیدرود
عضو شورا افزود: نزدیک به ۲۰ هزار علاقمند فوتبال از سراسر گیلان برای دیدن بازی می آیند و این سرمایه اجتماعی بزرگ با یک داوری ناعادلانه اینگونه می شود. برای من تماشاگر درس عبرت میشود تا اینگونه وارد بازی نشوم. در بازی سپیدرود با سنگپرانی میزبان، هجمه به تیم ما وارد می شود و با جوسازی و در وقت اضافه سپیدرود می بازد.
زاهد وضعیت باخت داماش در رشت را نیز به محله ای تشبیه کرد که جوان محله توسط غریبه ها کتک می خورد.
وی خطاب به نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی که از ورزش بعنوان ابزاری برای رای گیری استفاده می کنند، گفت: بجای پرداختن به بازی های پایتخت فکری به حال تیم های خود نمایید و تنها عکس یادگاری در زمان انتخابات با تیم های محلی نگیرید.
زاهد اذعان داشت: دست تک تک افرادی که در بازی داماش به داور مشت و لگد زدند، می بوسم تا متانت مردم این شهر با چیز دیگری اشتباه نشود.
وی در پایان از مالکین باشگاه داماش خواست تا با شرکت نکردن در جام حذفی بزرگترین ضرر را به فدراسیون بزنند.
 
 وزیر ورزش  را استیضاح کنید
همچنین بهراد ذاکری عضو شورا با ابراز تاسف از حوادث پیش آمده در بازی فوتبال داماش و سپیدرود، اظهار داشت: گیلان همواره به جرم سرسبزی از همه چیز عقب مانده است و متاسفانه به دلیل عدم اتحاد نمایندگان و قدرتی که باید در دفاع از حق مردم داشته باشند، محروم واقع شدیم.
ذاکری به تبعات اجتماعی شکست بازیهای تیم سپیدرود و داماش اشاره نمود و بیان داشت: حق این تیم ها شفاف خورده شد و هر بی طرفی می تواند بگوید تبانی صورت گرفته است و در بازی داماش نا داوری و بی عدالتی صورت گرفت و مشهود بود که بغضی درکار بوده است.
وی در ادامه گفت: امروز وظیفه تک تک نمایندگان گیلان و رشت و شورا این است که در کنار مردم جلوی این بی عدالتی را بگیرند و چهره های سیاسی فقط از تیم ها عکس یادگاری نگیرند.
طرفداران تیم ها همواره نمونه بوده اند. امروز وظیفه ماست از حق ایشان دفاع کنیم. همان مافیایی که برنامه ۹۰ را حذف می کند، همان مافیا باعث چنین داوری شد.