گیل خبر/  آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: سی ام فروردین ماه مصادف با 9 آوریل سال 1993 میلادی جنایت بزرگ دمکرات های آمریکا در زنده سوزاندن 80 نفر از فرقه داودیه در ایالت تگزاس است.

وی آمریکا را بزرگ ترین مخالف و ضد حقوق بشر خواند و افزود: در دهه های اخیر خوی تجاوزگری آمریکا زیاده شده و به زودی شاهد افول آمریکا به عنوان بزرگ ترین دولت بدهکار دنیا خواهیم بود.

امام جمعه رشت عدالت مطلقه را تنها برای حکومت امام زمان (عج) دانست و گفت: در ایام غیبت وظیفه داریم برای ظهور امام زمان (عج) مقدمه سازی کنیم ضمن اینکه وظیفه مبارزه با ظلم در ایام غیبت را داریم.

فلاحتی با بیان اینکه امنیتی که در درون و بیرون جمهوری اسلامی ایران داریم مدیون سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امید همه مستضعفان جهان و خاری در چشم مستکبران عالم است.

وی به آغاز هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: امیدوارم مسؤولان کشوری و استانی به کارگران توجه بیشتری کنند تا به این قشر از جامعه بی مهری نشود.

امام جمعه رشت با تأکید بر توجه متولیان امر به کارگران افزود: کارگران در بعضی از شرکت ها در شرایط سخت با کمترین دستمزد کار می کنند و متولیان امر باید بیشتر به آن ها توجه کنند.

فلاحتی با اشاره به درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری مبنی بر برداشت دو میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به دولت فرمودند؛ از پنج درصد بودجه کشور و هفت درصد تسهیلات بانکی برای جبران خسارت های سیل استفاده شود و اگر کفایت نکرد با برداشت از صندوق توسعه ملی موافقت خواهم کرد.

وی با اشاره به اعتبارات سال 98 کشور مربوط به احیای دریاچه ارومیه، تالاب ها و ریز گردها، بیان کرد: از ردیف های بودجه مذکور می توان برای جبران خسارت های سیل نیز استفاده کرد.

امام جمعه رشت با قدردانی از ملت ایران در کمک به سیل زدگان افزود: در دوران دفاع مقدس نیز مردم مانند سیل اخیر درصحنه حضور پیدا کردند و ملتی فداکار مانند مردم ایران در تاریخ نمی بینیم.

فلاحتی به نام گذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بیشتر دولت ها در بهبود فضای کسب وکار کم کاری کردند و با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی این امر برای جمهوری اسلامی ناپسند است.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها گفت: نرخ برخی اقلام مانند مرغ، تخم مرغ، پیاز و سیب زمینی و برنج به صورت سرسام آور بالا رفته و واسطه ها میدان دار بازار هستند، متولیان امر باید برای مدیریت بازار برنج تدابیری بیندیشند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code