گیل خبر/  آیت الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از جوانان این مرز و بوم اظهار کرد: کوشایی، همت، داشتن انگیزه بالا، توجه ارزش های معنوی و علمی، کارآمدی و مؤثر بودن از انتظارت رهبر انقلاب از جوانان است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرموده اند که ما از جوانان می خواهیم در عین پاکی، پارسایی و دین داری، بانشاط، پرشور، اهل ابتکار و خلاق کار کنند، افزود: این نگاه رهبر به جوانان است و ما نیز از خداوند می خواهیم رهبر معظم انقلاب طول عمری با عزت داشته باشند و با توجه به سالروز ولادتشان در هفته پیش رو، آرزو می کنیم خداوند سایه ایشان را برای اداره دنیای اسلام به ویژه جامعه اسلامی مستدام بدارد.

وی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی، در حوادث مختلف حماسه های فراوانی از خود نشان داد و با حضور با ارزش در عرصه های جنگ برگ زرینی در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشت.

امام جمعه رشت با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا تصریح کرد: مسئله تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جانب کسی که از الفبای سیاست و اداره آمریکا چیزی نمی داند چیز عجیبی نیست، چراکه از سال ۲۰۰۱ در دوره بوش پسر و اوباما، آمریکایی ها در مراحل گوناگون، این نهاد را متهم به تروریستی بودن کرده اند .

فلاحتی یکی از اهداف حرکت آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه را شکست های پی درپی سردمداران اسرائیل جعلی دانست و بیان کرد: ترس از عدم انتخاب دوباره نتانیاهو یکی از این دلایل است لذا برای بالا نگاه داشتن او این حرکت را در پیش گرفتند.

وی یکی دیگر از دلایل اقدام اخیر آمریکا را عملیات روانی دیگری علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این عملیات روانی برای ایجاد تفکیک میان اقتصاد تحریمی و اقتصاد غیرتحریمی در جمهوری اسلامی ایران است تا سپاه را عامل تحریم های اقتصادی و مشکلات اقتصادی کشور جلوه دهند.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر استقامت ملت ایران در سایه حمایت رهبری در برابر اقتصاد تحریمی تصریح کرد: اگرچه برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل بیرونی است اما بخش های عمده آن ناشی از عدم توجه در نظارت، سستی در مدیریت ها و تصمیم گیری های کشور بوده لذا موکدانه باید از مسئولان داخلی بخواهیم بحران اخیر بلایای طبیعی مانع توجه ویژه آنان به اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور نشود .

فلاحتی یکی از دلایل مهم شکسته آمریکایی ها در ایران را سپاه پاسداران عنوان کرد و افزود: در فتنه ۸۸ و ۹۶، سپاه پاسداران در کنار مردم بود و توانست نقشه شوم فتنه گران داخلی و خارجی را متلاشی کند و در مسئله عبور ایران از تحریم ها و تکمیل پروژه های نفتی نیز سپاه نقش مهم و اساسی را ایفا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا تلاش کرده تا تروریست ها در منطقه غرب آسیا، شرق ترکیه و جنوب ترکیه مقتدر شوند، بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع هدف آن ها شده، هرچند هنوز هم طرفداران نگون بخت آمریکا در حاشیه خلیج فارس هم  کردند اما موفق نشده و روسیاهی برای همه آن ها مانده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیر در چشم و استخوان آمریکایی هاست، گفت: سپاه پاسداران برآمده از دل مردم، در کنار مردم و خدمتگزار مردم است و خواهد ماند، این نیرو برآمده از دل مردم در تمامی سختی ها در کنار ملت ایران اسلامی ایستادگی کرده است.

فلاحتی با بیان اینکه تاریخ مصرف اقدامات آمریکا به پایان رسیده، تصریح کرد: اگر تاریخ مصرفش تمام شود که روسیاهی برای او خواهد ماند و اگر هم باقی بماند آن ها با نیروهای مسلح و ملت های جهان مواجه خواهند شد و نتیجه دیگری که پیش خواهد آمد این است که دیگر آمریکایی ها و سربازان آن ها هیچ نقطه از دنیا را برای خود نقطه امنی نخواهند دید.

 نمازگزاران نماز جمعه رشت پس از اقامه نماز، به صورت منسجم و متحد در تجمع حمایت از پاسداران انقلاب اسلامی و محکومیت تروریست خواندن آن ها توسط رئیس جمهور آمریکا شرکت کرده و این اقدام رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

فارس
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code