گیل خبر/ آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه رشت در مصلای این شهر با اشاره به بیعت همافران با امام خمینی(ره) در نوزدهم فروردین سال 57 اظهار کرد: بیعت همافران با امام و رشادت های این دلاورمردان در دوران دفاع مقدس باعث نابودی دشمنان انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه امروز بزرگ ترین دوره طلایی ملت ایران است، گفت: در تمام دوران تاریخ ایران اسلامی و تمام دوران تاریخ دنیا تنها کشوری در مقابل قدرت پوشالی آمریکا ایستاده، ملت ایران است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان باید تاریخ ایران را خوب بخوانند افزود: در تاریخ چند هزارساله ایران هیچ دوره ای به مانند اقتدار امروز نبوده است و بی تردید ذلت بارترین دوران در تاریخ ایران در دوران پدر و پسر شاهنشاهی بوده است.

وی پدر و پسر پهلوی را بی کفایت، بی درایت و بی عرضه دانست و افزود: امروز ولایت فقیه مقتدر ایران اسلامی وحدت و آیین اسلامی را در کشور ما حکم فرما کرده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه در دنیای امروز که مستکبران جهان علیه بشریت حکم فرمائی می کنند اما ما شاهد عطوفت رهبری هستیم گفت: علی رغم وجود برخی مشکلات در کشور، هیچ وقت مسؤولان مان را با مسؤولان فاسد کشورهای مستکبر مقایسه نمی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ۲۲ بهمن متعلق به هیچ قشر سیاسی نیست بیان کرد: ۲۲ بهمن متعلق به کل ملت ایران و با داشتن هر علاقه سیاسی است و هرکسی وحدت مردم را در ۲۲ بهمن برهم بزند انقلابی نیست و باید بداند که ملت با او برخورد خواهند کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ناکام گذاشتن دشمنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است افزود: حضور مردم در بزنگاه های تاریخ باعث شکست دشمنان ما شده است.

فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مقاومت مردم ایران در مقابل تحریم های اقتصادی دشمنان ایستاد گفت: مردم ما در کنار رهبری هستند و ملت ما حکومت مردم سالار دینی را به کل دنیا نشان دادند و دشمن در ۲۲ بهمن حضور نسل چهارم انقلاب را خواهد دید.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ویژگی های تربیت اسلامی در مطالب بزرگان اسلام موجود است اظهار کرد: تربیت اسلامی تربیتی است که اگر جوامع اسلامی به آن عمل کنند جامعه ای مطلوب خواهیم داشت.

وی با اشاره به ویژگی های فراوان تربیت اسلامی افزود: تربیت اسلامی منطبق با فطرت انسان است و از آغاز تشکیل نطفه در رحم مادر تا زمان مرگ، تربیت انسان با فطرت او هماهنگ است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حجابی را که اسلام مطرح می کند با فطرت زن ارتباط دارد، گفت: وقتی زن حجاب خود را رعایت نمی کند با این کار از فطرت خود فاصله می گیرد.

فلاحتی با اشاره به اینکه در برخی از کشورهای غیرمسلمان از دستورات اسلامی پیروی می کنند بیان کرد: رسالت پیامبر اسلام در بسیاری از کشورها وجود دارد و مردم بسیاری از کشورها با پیاده کردن تربیت اسلامی در جامعه به دنبال رسیدن به فطرت انسانی هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر با تبلیغ در تلاش بود که انسان ها را به فطرت خودشان بازگرداند خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) با تبلیغ می خواست که مردم را از اشتباهاتی که انجام داده اند آشنا کند و فطرت انسانی را به آن ها بازگرداند زیرا تمامی انسان ها در بدو تولد فطرت خداپرستی را دارند.

فارس
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code