استاندار گیلان در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور؛
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۰۹:۵۵ چاپ
گیل خبر/دکتر مصطفی سالاری در دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه بهبود میانگین معیشت مردم منجر به کاهش تقاضاها برای مراجعه به کمیته امداد می شود گفت: تلاش ما بر این است با استفاده  ظرفیت های استانی گام های موثری در بهبود وضعیت معیشتی مردم گیلان و اشتغالزایی آنان برداریم.
وی به وجود برخی انحراف ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره و خاطرنشان کرد: میزان انحراف از تسهیلات پرداختی و ایجاد اشتغال در مجموعه کمیته امداد پایین است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخی افراد در فروش محصولات تولیدی خود موفق نیستند اظهار داشت: ایجاد سیستم پشتیبان در مراحل تولید، آموزش و نظارت دغدغه فروش محصولات را کاهش می دهد.
وی با اشاره به نیاز افزایش آموزش و هدایت به سمت ایجاد شغل در استان گیلان گفت: در گیلان رشته های شغلی متناسب با شرایط استان وجود دارد که می توان از ظرفیت اشتغالزایی آن در مسیر توانمندی مددجویان بهره برد.
وی مهارت آموزی در بین مددجویان را بسیار ضروری دانست و گفت: در کنار استفاده از رشته های متناسب با وضعیت و نیاز استان، باید کیفیت آموزش را نیز ارتقاء دهیم.
استاندار گیلان به وجود جاذبه های گردشگری در روستاهای گیلان در کنار کشاورزی اشاره کرد و افزود: طراحی و اجرای نمای بومی و سنتی گیلان در احداث مسکن محرومان به حفظ سیما و منظر روستایی کمک می کند.
* دولت منابع مربوط به کمیته امداد را به صورت ۱۰۰ درصدی تامین کرده است
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با قدردانی از تلاش ها و حمایت های مجموعه دولت از کمیته امداد گفت: مردمداری در چنین شرایط اقتصادی بسیار سخت است که در این میان دولت به منظور ایجاد آرامش در قشر آسیب پذیر جامعه، تخصیص های کمیته امداد را به صورت ۱۰۰ درصدی انجام داده است.
وی از پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان به غیر از یارانه تا دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: دولت بدون تاخیر تمامی منابع مورد نیاز را تامین کرده و در بخش احداث مسکن نیز بی وقفه در حال حمایت است.
مهندس پرویز فتاح از افتتاح ۲۲۰ واحد مسکن مددجویان در صبح فردا با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: دکتر نوبخت به تعهد خود در پرداخت ۶۰ میلیارد تومان سهم دولت در احداث مسکن مددجویان کمیته امداد عمل کرده که امیدواریم با قوت واحدهای باقیمانده با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تکمیل شود.
وی به جذب ۱۰۰ درصدی سهم ۵۴ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان گیلان برنامه های کمیته امداد با قوت در حال انجام است که این نشان از درایت مدیران ارشد استانی دارد.
رییس کمیته امداد کشور با بیان اینکه هر استانی باید با شرایط خاص خود مدیریت شود گفت: منابع تسهیلاتی متناسب با وضعیت گیلان و با سیاستگذاری نماینده عالی دولت به مشاغل مختلف اختصاص پیدا می کند.
مهندس پرویز فتاح با بیان اینکه مددجویان گیلان برای ما از اهمیت خاصی برخوردار هستند افزود: کمک های مردم گیلان به مجموعه کمیته امداد در ۱۰ ماهه نخست امسال از متوسط کشوری بالاتر بوده که جای تقدیر از آنان دارد.
وی اظهار داشت: مردم گیلان نشان دادند که در شرایط سخت همچون دفاع مقدس و انقلاب پیشتاز بوده و در شرایط سخت اقتصادی نیز هموطنان آسیب پذیر خود را حمایت می کنند.
رییس کمیته امداد کشور اظهار داشت: بحمدالله در ارائه خدمات به مددجویان همچون تامین جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و تسهیلات کارگشایی تا سقف ۵ میلیون تومان افراد در صف انتظار قرار ندارند.
وی فضای موجود در گیلان را بسیار منسجم دانست و افزود: امیدواریم از این بستر گام های موثری در جهت توانمندی مددجویان برداشته شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه برای برطرف کردن محرومیت های گیلان نیازمند اقدامات جهادی هستیم گفت: در هر بستری که فضای خدمت به مردم فراهم باشد مجموعه سپاه در کنار دولت قرار دارد و از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند.
سردار عبدالله پور به احداث مسکن مددجویان با مشارکت دولت، کمیته امداد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا هرچه زودتر این واحدها را به اتمام رسانده و با تحویل آن به مددجویان بخشی از دغدغه آنان را کاهش دهیم.